צפו בראיון המלא

גפני: חוק המקוואות יעבור; מנדלבליט ובג"צ לא מעניינים אותי

ח"כ משה גפני מצהיר בראיון ל"כיכר השבת" שחוק המקוואות יעבור. מנדלבליט ובג"צ? "לא מעניין אותי". ועל המשפט שפגע ביו"ר ש"ס אריה דרעי: "אז דרעי נפגע, מה לעשות?". צפו (חרדים,פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ראיון מיוחד: יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מתחייב בראיון ל"כיכר השבת" שלא תהיה הכרה ברפורמים ומצהיר שחוק המקוואות יעבור ו"לא מעניין אותו" היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט או בג"צ שעלול לפסול את החוק.

בפתח הראיון, מציין גפני את ההישג החרדי בהפלת ממשלת נתניהו-לפיד: "יש הישג של היהדות החרדית, הייתה שנה ושמונה חודשים בממשלה הקודמת, היה נורא ואיום, הם פגעו בכל הקדוש והיקר לנו. פגעו בציבור החרדי, בעולם התורה ובאזרחי המדינה. ממשלה רעה מאוד. היה נראה שהממשלה הזו ממשיכה ויהיה קשה ליהודי חרדי קשה לחיות בארץ הזו".

"לשמחתנו הרבה, בסיעתא דשמייא" מציין גפני, "הממשלה הזו נפלה מהר וקמה ממשלה אחרת שהגל הראשון שלה היה גל טוב. עבר החוק של תלמידי הישיבות, החוק של הגיור, המעונות והאברכים, עברו תקציבים. אחד האדמו"רים אמר שהוא לא מכיר מהפך כזה שחל בתוך שמונה חודשים. אין הישג של ח"כ כזה או אחר, יש קודם כל שיתוף פעולה ביהדות התורה".

משה גפני בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן (צילום: כיכר השבת)

"היועמ"ש לא יכול להתנגד, בג"צ לא מעניין אותי"

בשבוע שעבר עבר בקריאה טרומית חוק המקוואות שלך, כעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לחוק.

"יועץ משפטי לא יכול להתנגד, הוא יועץ משפטי לממשלה. לכנסת יש יעוץ משפטי שלה. אני מתכוון להעביר את זה. אנחנו גם ננסח את זה בוועדה באופן שלא תהיה בעיה. לפי הערכתי, גם היועמ"ש לא יתנגד. אבל היועמ"ש לא קובע בכנסת, לכנסת יש ייעוץ משפטי משלה".

אתה חושב שבסופו של דבר החוק יעמוד במבחן בג"צ?

"לא מעניין אותי בג"צ, אני לא עובד בבג"צ".

אומר היועמ"ש שזה לא עומד במבחן בג"צ

"שלא יגן על זה בבג"צ, שבג"צ יעשה מה שהוא רוצה. בג"צ לא מעניין אותי. הכנסת צריכה לחוקק, חוק הזה בעז"ה יעבור ובג"צ יכול לעשות מה שהוא רוצה".

מה קורה בהקשר הכותל הרפורמי?

"אנחנו על העניין הזה. לא תהיה הכרה ברפורמים. נקודה. אתמול ישבנו ראשי המפלגות עם ראש הממשלה. אנחנו מתכוונים לשבת בעניין הזה עם הרב של הכותל, לא נכיר ברפורמים".

אתה מתחייב שלא תהיה הכרה ברפורמים?

"מתחייב לגמרי. לא תהיה הכרה הרפורמים".

אתה אומר שלא יהיה משבר קואליציוני כי לא תהיה הכרה ברפורמים, איך אתה בטוח בזה?

"אני בטוח שראש הממשלה לא רוצה שתהיה לו אלטרנטיבה אחרת לקואליציה הזו. הקואליציה הזו מבחינתו מאוד חשובה. אצלנו זה דבר עקרוני ממדרגה ראשונה, יצטרכו למצוא לזה פתרון לפי השקפתנו, כפי שהיה קודם".

נתניהו יודע שאם תהיה הכרה אין לו ממשלה?

"כן".

"אין ממשלה אם תהיה הכרה ברפורמים" (צילום: מארק ישראל סלם)

חרם על המחוז החרדי במשרד החינוך?

גפי מצהיר בשלב זה של הראיון כי הוא מתנגד למחוז החרדי במשרד החינוך ומסביר: "יש דבר אחד, שזו הוראה של מרן הרב שטיינמן. מפקחים - לא משתפים איתם פעולה, לא מכניסים אותם לכיתות, כפי שהיה בעבר. המורים והמורות, אף אחד לא משתתף בימי עיון וההשתלמויות שמשרד החינוך עושה, יש שם אפיקורסות. צריך לחזור למה שהיה לפני שי פירון, המפקחים והמפקחות היו של המערכת החרדית ולא של משרד החינוך".

אתה לא נותן הזדמנות לאיציק זהבי?

"לא רלוונטי בכלל הנושא של המחוז החרדי, לטעמי - זו לא החלטה של גדולי התורה - המחוז הועצם על ידי שי פירון כדי להפוך את הכל לממלכתי חרדי, שהוא יוכל לשלוט, אני מתנגד לזה, הכלי הזה לא ראוי וצריך להתנגד לו. אבל אין החלטה כזו אצלנו, יש החלטה על המפקחים והמפקחות שלא מתערבים במערכת החינוך, הם צריכים להיות של החברה החרדית ושלא משתתפים בהשתלמויות של משרד החינוך".

"אז דרעי נפגע, מה לעשות?"

איפה אריה דרעי בסיפור, הוא אומר שאתם לא משתפים אותו

"ממש לא, אני עובד יחד עם אריה דרעי כל הזמן".

בשבוע שעבר הוא אמר בישיבת סיעת ש"ס שאתם לא משתפים אותו

"הוא אומר דבר לא נכון. אנחנו משתפים פעולה כל הזמן, עובדים יחד. ביקשו מנהלי המוסדות פגישה עם סיעת יהדות התורה, היה מדובר על שלושה מנהלים ובסוף באו עשרות לפגישה עם סיעת יהדות התורה. אנחנו עובדים כל הזמן יחד, אם הוא (אריה דרעי) רוצה לבוא לישיבות סיעת של יהדות התורה - הוא מוזמן, אני גם אבקש שהוא יזמין אותי לישיבות סיעה שלהם, למקום שבו הוא מחליט על ראשי מועצות דתיות ורבנים".

אז הוא נפגע, מה לעשות. אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אתה יודע שדרעי נפגע מהמשפט הזה?

"אז הוא נפגע, מה לעשות".

גפני ממהר להדגיש: "אנחנו עובדים יחד. אני הרבה שנים כאן. אני לא זוכר שיתוף פעולה כזה. אני מאוד משבח את תבונתו של אריה דרעי. הוא אמר את זה הרבה פעמים, שאנחנו עובדים יחד אנחנו מצליחים, זה נכון".

אחת מהבטחות הבחירות שלך הייתה דאגה לגננות החרדיות. בימים האחרונים שונה הפרופיל ל-15 שנות ותק, אבל זה כמובן לא מספיק.

"נכון. יש הסכם קואליציוני. השלב הראשוני להעלות את הוותק. זה לא פותר את הבעיה, זה מעלה במידה מסוימת את התקצוב של הגנים. מה שיש בהסכם זה שאם הגנים עוברים לרשתות, הגנות מקבלות את מלוא השכר, כמו מורים ומורות של הרשתות. בכל מקרה, נעבוד על זה בכל הכול שגם אלה שלא נמצאות ברשתות יקבלו לפי מעמדן, לפי הוותק, עובדים על העניין הזה".

"ממלכתי חרדי? למה שלא נוריד את הכיפה כבר עכשיו"

אולי הגיע הזמן לסגור את הגנים הפרטיים ולעבור לממלכתי חרדי?

"המילה ממלכתי-חרדי..." זועם גפני, "אפשר לעשות עוד דבר: אפשר להוריד את הכיפה כבר עכשיו, ואז יהיה יותר קל לעבור לממלכתי, למה חרדי? אם רוצים שנשיל מעלינו את כל העקרונות שקיימים אצלנו מדורי דורות, שבזכות זה עומד עולם התורה, אם רוצים לעשות חיים קלים, אין לנו חיים קלים, החיים שלנו חיים קשים אבל אנחנו שמחים שאנחנו מתמודדים עם זה".

החוק הנורבגי יקוים ביהדות התורה? יעקב אשר יכנס לכנסת?

"אני מקווה שכן. המציאות היא שהחוק הנורבגי מאפשר להגדיל את הנציגות של יהדות התורה. הוא לא פוגע באף אחד, להיפך, הוא מועיל לכל הסיעה, במקום שישה חברים יהיה לנו שבעה חברים".

גפני מותח ביקורת על חבריו מ'אגודת ישראל': היה ראוי ש'אגודת ישראל' הייתה מגלה אבירות בעניין הזה והייתה אומרת שלדגל התורה יש רק שני נציגים כשלאגודת ישראל יש ארבעה נציגים, לכל הדעות זה דבר לא נכון. יש היום אפשרות לפתרון טכני, זה נהנה וזה לא חסר. לפחות ההתמרמרות שיש בתוך מצביעי דגל התורה, אפשר לפתור אותה, אני מצטער שזה לא קרה ואני מקווה שזה יקרה".

לסיום, מתייחס גפני להצלחה של 'דגל התורה' בכנסת וברשויות המקומיות ואומר כי אחד ההישגים הבולטים שלהם היא העובדה שאין הסתה נגד הציבור החרדי: "איו הסתה. פעם ראשונה שאנחנו נמצאים בתפקידים בכירים ואין הסתה נגד הציבור החרדי, זה הישג חשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר