תגובש חזית אחידה?

הגר"ש בעדני יוזם: כינוס משותף של המועצות

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני מבקש לכנס במשותף את מועצות גדולי וחכמי התורה או לחילופין להקים ועדת משותפת למועצות בכדי לגבש חזית אחידה נגד הרפורמים (חדשות)

(צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני מבקש לכנס במשותף את מועצות גדולי וחכמי התורה או לחילופין להקים ועדת משותפת לשלוש המועצות בכדי לגבש חזית אחידה נגד הרפורמים, כך סיפר היום יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בישיבת הסיעה.

דרעי התייחס למשבר הרפורמים ואמר כי דחיית בג"צ לבקשת המדינה לקבל ארכה של 90 יום עלולה להביא להחרפת המשבר. דרעי הביע תמיהה על עמדת היועמ"ש לפיה חוק המקוואות לא חוקתי: "הלא המקוואות הציבוריות פתוחות לכולם ואין מניעה לאיש להיכנס. אנחנו רק דורשים שהם יהיו בסמכות הרבנות הראשית".

יו"ר ש"ס סיפר כי בביקורו אצל הגר"ש בעדני, אמר חבר מועצת חכמי התורה כי "חובה לנהל את המאבק הזה במשותף, בכינוס שלוש מועצות גדולה התורה או ביצירת ועדה משותפת עם נציגי שלוש המועצות אשר תקבל את ההחלטות על דעת כולם".

הכינוס ההיסטורי של המועצות נגד חוק הגיוס (כיכר השבת)

דרעי התייחס גם למינוי רבנים ודיינים: "המצב כיום הוא קטסטרופלי. 20 שנה שלא מונו רבני ערים, רבני שכונות או דיינים למעט בודדים. אני מבקש מהצוות המקצועי במשרד הדתות שיכין לי נייר מקצועי שיצביע כמה רבנים ודיינים כיהנו בעבר, כשאוכלוסיית ישראל מנתה 4 מליון איש וכמה היום. רב פר נפש. לא ייתכן שרבנים נפטרים ולא ממנים תחתם אחרים".

"קחו למשל את ירושלים הגדולה, התברר לי שמינוי רבני השכונות האחרון שהתקיים בעיר הזו היה בתקופתי, בהסכם שעשיתי לפני 20 שנה כמנכ"ל משרד הפנים מול ראש העיר דאז, טדי קולק. מאז ירושלים התפתחה, נבנו שכונות חדשות ושום רב לא מונה!".

"רב טוב והגון יכול לחולל מהפכה רוחנית עצומה בעיר ובשכונה שלו, כעת המשרד בידינו ואנחנו צריכים לפעול בכל הכוח כדי לשנות את המצב ולהעמיד את שירותי הדת על תילם" אמר בהתייחסו לגובה השער שמקבלים רבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר