"אשר קרך"

'יתד נאמן' נגד נתניהו: נגע בספר תורה בלי כיפה

"יתד נאמן" יוצא במתקפה חריפה על התנהגות ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בקבלת הפנים ליהודי תימן כאשר אחז בספר תורה העתיק כשהוא ללא כיפה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו נוגע בספר התורה ללא כיפה (צילום: חיים צח - לע"מ)

עיתונאי "יתד נאמן", ישראל רוזנר יוצא הבוקר (שלישי) במתקפה חריפה על התנהגות ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בקבלת הפנים ליהודי תימן כאשר קיבל אותם כשהוא אוחז בספר תורה ללא כיפה.

"קבוצת העולים שהגיעה מתימן התקבלה בארץ בחום רב. אבל לא היה צריך הרבה זמן כדי לראות איזה קור יכול לנשוב מתוך החום, קור מסוכן של 'אשר קרך' שעלול לפגוש אותך גם בסופה של דרך התלאות הארוכה והמסוכנת. הם הגיעו כשספר תורה עתיק בידיהם, שעבר מיד ליד, מדור לדור. זה לא הספר, זו התורה שלא תהא מוחלפת, שטבועה בדמם בשורשיהם", כותב הרב רוזנר.

רוזנר ממשיך וכותב כי "אתמול הם הגיעו לפגישה עם רוה"מ בנין נתניהו להציג לו את הספר. הם באו להראות לו את תעודת הזהות שלהם. נתניהו נגע בקלף, הצביע על אותיות, והפלשים הבזיקו. העדשות תיעדו ראש ממשלה יהודי-ישראלי שאוחז בספר התורה בגילוי ראש, אפילו בלי לשים כיפה לראשו, מניח את אצבעו על הקלף החם וכל הנגיעה שלו היתה רק במעטפת. בקלף, בדיו, בערך ההסטורי, בערך הכלכלי, לא בנשמה, לא בנפש. בספר, לא בתורה. לעיני כל ישראל, לעיני כל העולם".

"האם זו גם נגיעתו בעולים היקרים והיחס שלו למסורתם העתיקה?", תוהה רוזנר ביתד נאמן. "האם היהודים האוטנטיים הללו הם רק היכי תמצי ל"מבצע הירואי וחשאי", שהוא יכול להתפאר בו? האם לדידו מדובר בשבט אקזוטי שנראה טוב למוזיאון החיים היהודים, אך מטענו הרוחני וכל מסירות הנפש שעברה מדור לדור, אינה עבורו כלום מלבד נטל? האם הוא יודע להחזיק רק בקלף של האנשים, ולא באותיות נשמתם, עד כדי שהוא יכול אפילו לא לכבד את המורשת שלהם, שעתיקה יותר מגילו של ספר התורה המפעים ולאחוז בספר התורה גלוי ראש? האם אותם שומרי גחלת שמתימן באו, אינם אלא כלי תעמולה ישראלים, ולא יהודי ברזל שבזכות התורה שכתובה בספר באו ללמד אותנו את סוד ההישרדות וסודם של החיים? מה הם צריכים ללמוד מזה? שכל מורשתם לא היתה אמת חלילה? שאפשר לקרוא בס"ת עם ראש גלוי וכוונות נסתרות?".

"יתד נאמן" מסכם כי "לפעמים קבלת פנים חמה עלולה להיות מצנן רוחני. אשר קרך. כך מצננים את היורה של יהודים לוהטים. מסע התלאות אולי טרם נשלם, שמא הוא רק מתחיל...​".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר