פאניקה בבירת האיחוד

פחד בבריסל: "אירועי חג הפורים בוטלו; ביקשו לא להתחפש"

שעות לאחר סדרת הפיגועים הקשה בנמל התעופה הבינלאומי בבריסל וב"מטרו" בה נהרגו כ-30 בני אדם, הפאניקה לשיא: אירועי פורים בוטלו, ויהודים התבקשו "לא להתחפש בצורה בולטת" (חרדים)

תחפושות פורים, אילוסטרציה (Sliman Khader/Flash90)

האיחוד האירופי תחת מתקפה: שעות לאחר סדרת הפיגועים הקשים בנמל התעופה הבינלאומי בבריסל ובתחנת ה"מטרו" בעיר בה נרצחו עשרות בני אדם וקרוב למאתיים נפצעו, הפאניקה בבירת האיחוד האירופאי עדיין בשיאה. הרשויות הנחו הערב (שלישי) את הקהילה היהודית "להוריד פרופיל" ולבטל את אירועי הפורים שתוכננו למחר.

הרב מנחם מנדל מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה שמתגורר בבריסל אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי בשעות האחרונות הפאניקה הציבורית במדינה השקטה בדרך כלל הגיעה לשיאים חדשים. "פגעו בצומת הכי מרכזי בבריסל, בבטן הרכה - נמל התעופה הבינלאומי שפתוח לכולם" מסביר הרב מרגולין.

החשודים בפיגוע בשדה התעופה (מצלמות אבטחה)

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר הרב מרגולין כי האירוע המרכזי של פורים שתוכנן להתקיים מחר בבית הכנסת הגדול בבריסל בוטל, זאת בעקבות בקשת הרשויות במדינה שהסבירו כי לא יוכלו לאבטח את האירוע כפי שהם נוהגים מדי שנה, זאת מאחר שכל השוטרים ואנשי הביטחון נמצאים בכוננות עליונה ולא ניתן להקצות כוחות לאירוע.

גם אירוע פורים קטן יותר שתוכנן בעיר בוטל נכון לעתה, מאותה סיבה, אך הרב מרגולין אומר כי בשעות אלו הם פועלים לאפשר את קיום האירוע הקטן יותר. בשעות הקרובות תתקבל ההחלטה אם לאפשר את קיום האירוע הקטן.

הבהלה לאחר הפיצוץ בשדה התעופה (מצלמות אבטחה)

"העיר כולה נמצאת כעת במצב חירום, לא מחפשים את היהודים אבל אנו יודעים שמחבלי דאעש מתכננים פיגועי ראווה נוספים בעיר שנחשבת כסמל מאחר ומוסדות האיחוד האירופאי שוכנים בה". הרב מרגולין אומר כי נכון לעתה אין התרעה ספציפית על פיגועים במוסדות יהודיים, אך מסביר כי "המוסדות והסמלים היהודיים הם תמיד מטרה למחבלים ולכן אנו נוקטים באמצעי זהירות".

העסקן יעקב ישראל ירט מדווח משדה התעופה (מדברים תקשורת)

לדבריו, הרשויות ביקשו מהרבנים להורות ליהודים שלא להתחפש בפורים באופן בולט, זאת על מנת שלא יהפכו ח"ו למטרה למחבלים. למרות זאת, הרב מרגולין אומר כי לא ניתנה הנחייה גורפת בנושא, ומדגיש כי הפאניקה בבריסל איננה נוגעת ליהודים באופן ספציפי, אלא לכלל תושבי העיר.

האבטחה תוגברה באנטוורפן (צילום: כיכר השבת)
תחפושות באנטוורפן, היום (צילום: כיכר השבת)

למרות מתקפת הטרור הקשה בבריסל, בעיר אנטוורפן, שנחשבת לאחד המעוזים החרדים הגדולים והבולטים בעולם ממשיכים לנהוג כרגיל, ונכון לעתה הרשויות לא הורו לתושבים היהודים לנהוג באמצעי זהירות מיוחדים מעבר לכוננות הגבוהה ביותר שכבר הוכרזה בכל המדינה ובחלק מהמדינות השכנות.

בהכנת הידיעה סייע ישראל כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר