פרסום ראשון

הגר"מ מזוז לתושבי רמות: "תחגגו פורים בי"ד, מי שיחגוג בט"ו - ברכה לבטלה"

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז קובע כי יש לקרוא את המגילה בשכונת רמות בירושלים בתאריך י"ד באדר ולא בט"ו. לדבריו, מי שיקרא בט"ו יעבור על ברכה לבטלה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"מ מזוז (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז קובע כי יש לקרוא את המגילה בשכונת רמות בירושלים בתאריך י"ד באדר ולא בט"ו. לדבריו, מי שיקרא בט"ו יעבור על ברכה לבטלה.

הגר"מ מזוז מצטט את ה'ילקוט יוסף' "החדש" וכותב "כתב בשם שו"ת 'יחל ישראל' שכבר בשנת תשס"ג כבר הצטמצם המרחק בין הר חוצבים לרמות והוא 600 מטר ואפילו הכי הגר"ע יוסף זצ"ל עמד בדעתו שיקראו בי"ד וכן דעת בנו יבלח"א בילקוט יוסף התשע"ד ומה נשתנה עכשיו!".

פסק ההלכה של הרב מזוז (כיכר השבת)

הגר"מ מזוז מתייחס לפוסקים שכתבו כי מי שיקרא בי"ד לא ייצא ידי חובה וכתב: "אני אין לנו דברי מרן והרמב"ם שכן כרך שקרא בי"ד יצא ידי חובה והגר"ע יוסף מסתמך עליהם בשו"ת 'יביע אומר'". לדבריו: "ומה שכתב בילקוט יוסף החדש בשם עורכי 'יביע אומר', שיש הערות שמרן 'השמיט' בעת שעת הדפסת הספר מטעמים שונים - לא נמצא כן בספר. והלשון מוכיח שזו הערה שנכתבה בגליון". בסיום דבריו העיר הרב מזוז: "ומה טוב שיתווכחו הרבנים פנים אל פנים".

בתוך כך, עיריית ירושלים הוציאה צווי פינוי לקרוואנים שהוצבו בדרך לשכונת רמות, אך מדובר בצווי פינוי פורמליים בלבד, שכן הצו קובע שרק בעוד שבוע הם יופנו, ימים לאחר חג הפורים. הראשל"צ הגר"י יוסף קבע כי "די בכך שרק בימי פורים הקרוואנים יחברו את השכונות".

דו"ח לפינוי הקרוואנים (כיכר השבת)
פסק ההלכה של הרב אבא שאול (כיכר השבת)

יצוין כי גם הגאון רבי אליהו אבא שאול הוציא מכתב בו הוא כותב כי יש לקיים את פורים ביום י"ד, זאת למרות הקרוואנים שהונחו בדרך לשכונה. לדבריו, זו דעתו של אביו הגאון חכם בן ציון אבא שאול זצוק"ל.

בתוך כך הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר פרסם הערב מכתב נוסף בו הוא קורא לציבור לחגוג את הפורים בשכונת רמות בי"ד ובט"ו, כאשר בי"ד לקרוא את המגילה בברכה, ולדבריו זו דעתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

מכתב הגר"ש עמאר מהערב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר