טרור באירופה

המחבל הנמלט: נג'ים אל-עשראווי, מהנדס מטעני החבלה

הרשויות בבריסל מנהלות מצוד נרחב אחרי המחבל השלישי - נג'ים אל-עשראווי, בן 25, שנמלט מנמל התעופה שניות לפני הפיגועים וחשוד גם בהכנת מטעני החבלה עבור הפיגועים הקשים בפריז (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המחבלים רגע לפני הפיגוע בבריסל, מימין המחבל הנמלט (ללא קרדיט)

טרור באירופה: הרשויות בבריסל אישרו כי מתנהל מצוד אחרי המחבל השלישי - נג'ים אל-עשראווי, בן 25 - שהיה שותף לפיגוע בשדה התעופה, ההערכה בקרב גורמי הביטחון כי המחבל היה מהנדס המטענים גם בפיגועים הקשים בפריז.

לפי הדיווח ב"טלגרף" הבריטי, שמו של אל-עשראווי עלה לכותרות יום אחד בלבד לפני מתקפת הטרור בבריסל, כשהתביעה בבלגיה פרסמה את שמו כאחד ממעורבי המתקפה בפריז שעדיין נמלט מהרשויות.

בהודעת התביעה נאמר: "מהחקירה עולה כי כיאל סופיאן הוא נג'ים לעשראווי, שנולד ב-18 במאי 1991 ואשר נסע לסוריה בפברואר 2013".

על פי הדיווח ב"טלגרף": "אל-עשראווי נעצר על ידי המשטרה בחודש ספטמבר האחרון, שבועות ספורים לפני המתקפה בפריז, כשהיה ברכב עם א-סלאם ומחבל נוסף, מוחמד בלקייד, בדרכם מבודפשט לבריסל. השלושה הצליחו לשכנע את השוטרים כי הם תיירים שעושים דרכם לווינה, והם שוחררו לדרכם".

שני המחבלים המתאבדים שפוצצו את עצמם בנמל התעופה זבנטם בבריסל ותועדו לצדו של נג'ים אל-עשראווי הם חאלד וברהים אל-בקראווי, בני 27 ו-30.

ערוץ RTBF הבלגי דיווח כי לשני האחים היה עבר פלילי, אולם שמם לא נקשר עד כה בפעילות טרור.

לפי הדיווח, השניים השכירו דירה למחבל הנמלט מפריז, סלאח עבד א-סלאם, שנעצר כמה ימים לפני הפיגועים בבריסל.

אל-עשראווי נע ברחבי אירופה תחת השם הבדוי "כיאל סופיאן" ועם זהותו המזויפת הצליח להסתיר כי עומד נגדו צו מעצר בינלאומי בשל גיוס לוחמים לשורות ארגון דאעש.

אל-עשראווי השכיר את הדירה בה נתפס א-סלאם. בנוסף, דגימות DNA שלו נמצאו על שתי חגורות נפץ מפריז וכן בדירות בהן התגוררו המפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר