"נוגד את רוח הצבא"

סרטון מעורר סערה: לוחם תועד יורה במחבל ששכב על הקרקע

שעות אחרי הפיגוע בתל רומידה בו נפצע חייל צה"ל באורח בינוני, פורסם תיעוד מרגע חיסולו של אחד המחבלים והצליח לעורר סערה: חייל ירה במחבל ששכב על הקרקע. דו"צ: "החייל בחקירה" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

שוב סערה בגלל ירי במחבל פלסטיני: קטע וידאו שנחשף הצהריים (חמישי) מהפיגוע סמוך לתל רומיידה בו חוסלו שני מחבלים, מציג את חיסול אחד המחבלים, שנורה על ידי לוחם מחטיבת כפיר, זאת למרות שהוא שוכב על הקרקע. בסרטון שצילם עימאד אבו שמסייה, נראה הלוחם כשהוא דורך את נשקו ויורה במחבל. לאחר הירי ניגר דם מראשו של המחבל.

דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז הודיע כי החייל נעצר ונחקר: "החייל עצור ונחקר כדי להבין מה קרה שם". לדבריו, האירוע "חמור מאוד. זו לא תרבות צה"ל ותרבות העם היהודי ולא קשור למסגרת הצבאית. כל המעורבים באירוע, כולל החיילים שהיו שם וכל מי שהיה מעורב באירוע, כולם יתוחקרו".

מדו"צ נמסר: "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו. לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע על ידי המפקדים נפתחה חקירת מצ"ח. החייל הושעה מתפקידו עד לסיום החקירה".

בפיגוע נפצע באורח בינוני חייל צה"ל כבן 20, שנדקר על ידי עבד אל-פתאח שריף וראמי קסראווי, שני מחבלים בני 21. לוחמים מ"כפיר" שהיו בסמוך ניטרלו את המחבלים בירי. ככל הנראה בהמשך, תועד הקטע בו אחד הלוחמים נראה כשהוא יורה באל-פתאח שריף, למרות שהוא מנוטרל.

ח"כ אחמד טיבי אמר היום כי "חיילי צה"ל ושוטרים ישראלים יורים ומוציאים להורג פלסטינים פצועים בדם קר כתוצאה מהתלהמות שרים ופוליטיקאים ישראלים. על הפוליטיקאים המסיתים לירי והרג פלסטינים יש אחריות לא פחות מלחייל היורה. המקרה היום בחברון תועד, יש מקרים רבים שלא תועדו. רה"מ נתניהו אחראי אישית לרצח הזה".

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה כי "התיעוד המזעזע מהבוקר מהווה ליקוי מאורות ערכי ומוסרי שצריך להדאיג מאוד את ראשי מערכת הביטחון ואת הממשלה. אי אפשר לעצום עיניים לנוכח האווירה הציבורית שיצרו נבחרי הציבור בקואליציה ובממשלה במכוון ובחוסר אחריות, שמחלחלת לכל חלקי החברה שלנו ומשחיתה אותה. דברי ההסתה הפרועים והעידוד לאלימות שנשמעים מתוך הממשלה מגיעים גם לחיילים שנשלחים לשטח ומעבירים להם מסר בלתי מוסרי ומסוכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר