השייח המסית מאל אקצא הורשע בהסתה וגזענות

ביהמ"ש בירושלים הרשיע את השייח עומר אבו סארה, מאל אקצא, בעבירות של הסתה לאלימות ולגזענות, לאחר דרשה בה קרא לשחוט את היהודים. השופט קרא לפעול נגד ההסתה ברשת (ארץ)

עומר אבו סארה (צילום מסך: מתוך יוטיוב)

המלחמה בהסתה: שופט בית המשפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, הרשיע הבוקר את השייח עומר אבו סארה, הידוע בדרשות ההסתה שלו בהר הבית, בעבירות של הסתה לאלימות ולגזענות.

על פי כתב האישום, ביום שישי 28.11.14, נשא אבו סארה דברים במסגד אל קבאלי בהר הבית, בדבר "תכונותיהם של היהודים על פי הקוראן" ודבריו לוו בקריאות תמיכה מצד קהל שומעיו. אבו סארא אף צולם בעודו נואם במצלמת וידאו ולמחרת הועלה הנאום לאתר האינטרנט You Tube בערוץ Aqsa Call .

במהלך נאומו, נאמרו, בין היתר, הדברים הבאים: "ואני אומר את זה ליהודים במפורש הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם, ואנחנו בעזרת ה' נוכל להם אנחנו והמוסלמים וצודקים ונאמנים, וחיילי מדינת הח'ליפות האסלאמית שתגיע לארץ זו לשחרר אותה מהטינוף שלכם והיום הזה קרוב ...

"ואנו מחכים ליום ולרגע שיגיע בה המועד לשחוט אתכם ואנחנו נוכל לכם בעזרת ה' ... אז תעשו עכשיו את מה שאתם רוצים, לכם הקרב עכשיו לכם העוצמה עכשיו, תהרגו, תשחטו, התלוננו עליכם האבנים והעצים והתלוננו עליכם בני האדם... אל תשאירו יא יהודים בלבבות שלנו גרגיר אחד של רחמים עליכם כי כשמגיע אותו יום, היום לשחוט אתכם, אז אנחנו נשחט ולא נרחם.

"אלוהים זרז את היום הזה יא אללה, זרז את היום של היהודים יא אללה, זרז את יום הריגתם, זרז את יום הלחימה בהם, זרז את יום שחיטתם, זרז את היום בו נטהר את אל אקצה מהטינוף שלהם, זרז את היום בו תקום מדינת הח'ליפות האסלאמית ויום ההכרה בח'ליפה של המוסלמים. ה' תהיה עם המוג'אהדים בכל מקום ותתמוך... הם אומה רוצחת נביאים, "אבן קיים" אומר שהם רצחו 70 נביא ביום אחד... לרצוח את הנביא שלנו מוחמד תפילות אלוהים ושלום עליו ... יהודים הם עם שאלוהים עשה אותם קופים וחזירים ...", עד כאן תמצית מדברי ההסתה.

בהכרעת הדין כתב השופט הרבסט: "כעת, בסופה של הכרעת הדין, נניח בצידו של השולחן את ספרי המשפט והחוק ואת טיעוניהם המפולפלים ונביט לרגע במציאות חיינו. יהודים וערבים חיים בצוותא במדינת ישראל. זו עובדה אשר אינה נתונה במחלוקת ואשר, ככל הנראה, לא תשתנה בעתיד הנראה לעין. הנאשם ושכמותו מלבים בדבריהם ובנאומיהם מתח תמידי אשר תחילתו בנאומים מילוליים ואת סופו ניתן לראות ברחובות ישראל ובצילומי מצלמות אבטחה המתעדות מרדף דמים בלתי פוסק בו אוחזים ילדים ונערים צעירים בסכינים המכוונות לגופם, לבשרם ולצווארם של בני עם אחר. אין מדובר ב"דמוקרטיה מתגוננת" תיאורטית בלבד, אלא בעוברי אורח אשר הופכים ללוחמים לרגע ונדרשים בעת חזרתם מעמל יומם "לנטרל" איום קיומי מוחשי לחייהם הנובע מהסתה לגזענות ולאלימות. זו העת להפסיק הסתה זו, הן ברחבי המרשתת, הן באספות עם והן במקומות תפילה קדושים".

לסיום, כתב השופט: "מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם, חבל עד מאוד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר, אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים. חבל".

עו"ד נתי בן חמו, מפרקליטות מחוז ירושלים שניהל את התיק מסר: "בית המשפט הביע סלידה ממעשי הסתה וקריאות לגזענות ולאלימות במיוחד כשהן מושמעות מפיו של איש דת בכיר ובעל השפעה בתוך מסגד בהר הבית בפני קהל מאמינים ומופצות ברשת האינטרנט לציבור הרחב. בתוך כך דחה השופט את ניסיונו של הנאשם להציג את דבריו כקריאה דתית בלבד וקבע באופן נחרץ שדברי הנאשם נאמרו מתוך כוונה ברורה להסית ואינם יכולים לחסות בצילה המדומה של איצטלא דתית.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי יש להוקיע מקרים של ניצול חופש הביטוי על מנת להפיץ דברי הסתה. הנאשם ושכמותו מלבים בנאומיהם ובדבריהם את המתח הקיים במדינת ישראל בין ערבים ויהודים, ובכך מביאים למרדף דמים בלתי פוסק בו נערים וילדים מבצעים פיגועים רצחניים באמצעות סכינים, בקבוקי תבערה ואבנים, ובכך מביאים לפגיעה קשה בחיי אדם ובתחושת הביטחון של ציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר