גורם רבני בכיר מתריע:

"ביטול מתווה הגז בבג"ץ - אור ירוק לרפורמים על הכותל"

גורם רבני בכיר העוסק במתווה הכותל מתריע בשיחה עם "כיכר השבת" כי הכרעת בג"ץ בנושא מתווה הגז נותן רוח גבית לרפורמים להתעקש ולא להתפשר. לדבריו: הפתרון הוא באמצעות חקיקה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
"הכותל הרפורמי" (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סערת הכותל הרפורמי: "אם לא תהיה חקיקה, הרפורמים לא יסכימו להתפשר ובג"ץ ייתן להם כל מה שהם רוצים, הם קיבלו אור ירוק ממתווה הגז שבוטל", כך מתריע בפני "כיכר השבת" גורם רבני בכיר העוסק במתווה הכותל ומעורה במשא ומתן המתנהל בין הצדדים.

פרקליטות המדינה תגיב היום (שני) לעתירה המבקשת להכניס ספרי תורה לעזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי, בסוף השבוע עוד חשבו בפרקליטות לומר כי עמדת המדינה היא שאין בעיה להכניס ספרי תורה לעזרה, אך התנגדות נחרצת מצד החרדים ורב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ הביאה לשינוי עמדת הפרקליטות.

בתשובתה תטען המדינה כי המתווה הנוכחי קיים אך ישנם בעיות ביישומו ולכן ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים ועדה בראשות מנכ"ל משרדו דוד שרן בכדי למצוא לזה פתרונות. כמו כן, עמדת המדינה הנה כי אם בג"ץ יאשר הכנסת ספרי תורה לעזרה הרי שלא יהיה סיכוי להגיע להבנות בין הצדדים.

גורם רבני בכיר המתעסק בנושא אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי לאחר החלטת בג"ץ אתמול בנושא מתווה הגז, הרפורמים הבינו כי סיכוי גדול שבג"ץ "יזרוק" את המדינה מכל המדרגות ויאפשר הכנסת ספרי תורה וקיום תפילה רפורמית בעזרה כפי שהם מבקשים.

לדבריו: "הם לא יסכימו להתפשר אפילו בדבר הכי קטן בכל מה שקשור לכותל. רק דבר אחד יגרום להם לשנות את דעתם וזה חקיקה בכנסת. המפלגות החרדיות צריכות להגיש הצעת חוק בנושא, רק זה מה שירתיע את הרפורמים שיסכימו להגיע להבנות. במצב הנוכחי אין סיכוי אחר".

יצוין כי בראיון מיוחד שהעניק יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ל"כיכר השבת" הוא הדגיש כי אין סיכוי שחוק מסוג זה יעמוד במבחן בג"ץ. "אתה שואל אותי אם יש סיכוי שיעבור חוק?", אמר דרעי. "לצערי חוק כל כך פשוט לא יתקבל בבית המשפט, בית המשפט יפסול את החוק הזה. לצערי הרב אני שומע שהיועהמ"ש, שהוא אדם דתי, חושב שחוק המקוואות הוא לא חוקי".

עם זאת, הבכיר הרבני שב ואומר ל"כיכר השבת" כי המצב היחיד בו הרפורמים יסכימו להתפשר זה רק באמצעות חקיקה בכנסת. "כשהם יבינו שהולכים עד הסוף הם יסכימו להתפשר, במצב הנוכחי שהם מקבלים רוח גבית מבג"ץ הם לא יזוזו מילימטר ממה שהם קיבלו במתווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר