סערת חיסול המחסל

בוגי יעלון לא נרגע: "החייל היורה לא גיבור - חייל שסרח"

"מי שסרח צריך לתת את הדין. ואני מבקש מכם לא להתערב בדברים שהם בנימי הנפש" אמר שר הביטחון בוגי יעלון על החייל שירה במחבל מנוטרל: "מה אתם רוצים צבא מתבהם?" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה בוגי יעלון (צילום: מיכל פתאל, פלאש 90)

שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס הצהריים (שני) במליאת הכנסת לסרטון הירי בו תועד חייל צה"ל יורה במחבל מנוטרל בחברון ואמר כי "מה שקרה בחברון זה אירוע חמור".

לדבריו: "היה תחקיר ראשוני כבר ביום חמישי שהשורה התחתונה שלו היא שיש פה אירוע של חייל שסרח ולא של גיבור. מי שהעביר את זה לחקירה פלילית זה המח"ט, עוד לפני שהסרטון פורסם. מאז חקירת מצ"ח מתקיימת. היה חשוב שנאמר גם הרמטכ"ל גם שר הביטחון וגם ראש הממשלה מיד איך אנחנו רואים את האירוע הזה. אנחנו לא כמו הצד השני.

"לכן כל ההתלהמות והוצאת המידע השקרי והמניפולציות וההתקפות על הרמטכ"ל, מה אתם רוצים צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי? אני גאה על זה שהמ"פ הצביע שזה אירוע חריג. לצערי גם מתוך הקואליציה כולל שר שבמקום להתקשר לשר הביטחון לפני שהוא יוצא לתקשורת, התקשר כדי לעודד ולתמוך. מי שסרח צריך לתת את הדין. ואני מבקש מיכם לא להתערב בדברים שהם בנימי הנפש".

"האמירות האלה מבלבלות את החיילים באשר הם. אחר כך נבדוק האם יש קשר בין ההתלהמות ברשת וכל מיני אמירות של פוליטיקאים לגבי החייל שקיבל החלטה לעשות מעשה שהוא מעבר על החוק ועל ערכי המוסר שלנו".

יעלון התייחס לגל הטרור ואמר: "אני שומע בחודשים האחרונים הרבה הרצאות מלומדות על איך להילחם בטרור שמורכבות מהרבה סיסמאות פופוליסטיות תוך התעלמות מהמציאות, מהעובדות וגם מההישגים. אני יכול להגיד בביטחון שגבולותינו שקטים באופן חסר תקדים. כל זה נובע לא מתוך עצות מטופשות אלא משיקול דעת ומדיניות אחראית.

התיעוד שחולל סערה (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

"גל הטרור באיו"ש הוא אתגר שנובע מלא מעט תופעות וגם כתוצאה מהצלחה סיכולית למנוע מארגוני הטרור לבצע פיגועי התאבדות קשים. אני רוצה לחדש לכל המייעצים שאנחנו בהתקפה מאז חומת מגן. אנחנו מבצעים מעצרים ויוצאים החוצה. לא צריך להפעיל מטוסים. ההצלחה הסיכולית יחד עם ההסתה הפלשתינית, משפיעים על אותו יחיד שמחליט לעשות מעשה. גם מול אלה אנחנו נותנים מענה, גם אם לא במאה אחוז. אנחנו גם מענישים את המחבלים שרובם לא יוצאים חיים. במקביל אנחנו מאפשרים למי שאינו מעורב בטרור, לחיות את חייו בכבוד וברווחה. לכן הסיסמאות המתלהמות לא היו מביאות ביטחון אלא להפך".

שר הביטחון סיים את דבריו: "כל מי שנותן לציבור תחושה שיש לו פתרון של זבנג וגמרנו, זורה חול בעיני הציבור ולצערי יש לא מעט גורמים פוליטיים שעושים את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר