מהפך ברישום נישואין

הרבנות אישרה: סוף לתעודת הרווקות, מעבר מהפרינט לאינטרנט

הצעות שאושרו ברבנות הראשית צפויות להוזיל ולפשט את ההליך לרישום נישואין: תעודת הרווקות תתיתר ומעתה שמות בני הזוג לא יפורסמו בעיתונים, אלא באתרי האינטרנט של המועצות הדתיות והרבנות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בצעד דרמטי, קיבלה מועצת הרבנות הראשית את הצעותיו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הצפויות לפשט ולהוזיל את הליך הרישום לנישואין.

ההחלטה הראשונה מתייחסת לביטול הדרישה לפיה בני הזוג יידרשו להציג תעודת רווקות בעת רישום הנישואין. התעודה ניתנת לכל אחד מבני הזוג ומעידה על היותם רווקים. עד היום נאלצו כל אחד מבני הזוג להגיע למשרדי המועצה הדתית שבמקום מגוריהם לקבל התעודה.

"עם הכנסת תוכנית האב "שירת הים" למועצות הדתיות והאפשרות לתקשר בין המועצות הדתיות באופן ממוחשב התעודה בעצם מתייתרת" כך לדברי בכיר ברבנות הראשית. "יחד עם זאת, יהודק הפיקוח על לשכות רישום הנישואין לפקח שכל הפעילות תתבצע בהתאם לנהלי הרישום לנישואין".

ההחלטה השנייה מתייחסת לביטול הדרישה לפרסום שמות בני הזוג הבאים להינשא. כיום על-פי הנהלים, פרסום שמות בני הזוג שנרשמו להינשא מתבצע בשני עיתונים שונים. בהתאם להחלטה מהיום, יופסקו הפרסומים בעיתונות ויתבצעו באתרי האינטרנט של המועצות הדתיות והמשרד לשירותי דת.

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, פנה במהלך הישיבה למנכ"ל המשרד לשירותי דת וביקשו לעדכן ולהוזיל את אגרת הרישום בהתאם לחיסכון שייתבצע מביטול הדרישה לפרסום.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל עו"ד עודד פלוס בירך על ההחלטה וציין: "יחד עם תוכנית האב למחשוב זהו עוד שינוי משמעותי שאנו מובילים בשירותי הדת בישראל. הדבר יחסוך כסף וזמן יקר לזוגות ולמועצות הדתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר