"תורת ישראל מעודדת סובלנות"

הראשל"צ מבהיר: איסורי מגורי גוי בישראל - תאורטי

אחרי שדבריו כי אסור לגוי לגור בארץ ישראל, עוררו סערה. לשכת הראשל"צ הגר"י יוסף מפרסמת הודעת הבהרה חריגה כי מדובר בדין תאורטי, "הראשל"צ רחוק מלהציג משנה קיצונית כלשהי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי - פלאש90)

סערת דברי הראשל"צ: לאחר שדברי הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, בשיעורו במוצאי שבת, לפיהן אסור לגוי לגור בארץ ישראל, עוררו סערה, לשכתו מפרסמת הודעת הבהרה חריגה.

בהודעת לשכת הראשל"צ נכתב: "בשיעורו השבועי התייחס הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, לדיני מכירת חמץ בפסח למי שאינו יהודי והסביר את המושג ההלכתי ׳גר תושב׳ על פי דברי הרמב״ם.

"דינים אלו, הם תיאורטיים ונוגעים לקיום שבע מצוות בני נח בימות המשיח ואין להם כל קשר לזמננו. ברור הדבר, שאין כל דין בימינו לפיו יש לגרש חלילה את מי שאינם יהודים מארץ ישראל".

עוד נאמר כי "כבוד הראשון לציון נוקט מאז ומעולם בדרך מפייסת ומקרבת והוא רחוק מלהציג משנה קיצונית כלשהי, ובניגוד לפרסומים, היה בין היחידים שהכריזו שאין להרוג מחבל מנוטרל ויש למוסרו לידי רשויות החוק.

"תורת ישראל היא תורת חיים שמעודדת שלום וסובלנות, צר לנו שיש בכלי התקשורת מי שבוחרים לעוות את הדברים, לנתק אותם מההקשר שבו הם נאמרו ולהציגם באור שלילי".

כזכור, במוצאי השבת האחרונה אמר הראשל"צ כי "לפי ההלכה - אסור לגוי לגור בארץ ישראל, אם גוי לא מוכן לקבל על עצמו שבע מצוות בני נח - שולחים אותו לסעודיה. כשתהיה הגאולה השלמה והאמיתית נעשה את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר