דיווח: סוכנות AP שיתפה פעולה עם המשטר הנאצי

ה'גרדיאן' הבריטי מדווח כי היסטוריונית גרמניה חשפה כי סוכנות הידיעות האמריקנית, והגדולה בעולם - AP, שיתפה פעולה בשנים שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, עם המשטר הנאצי (חדשות)

קצינים נאצים (צילום: פלאש 90)

דיווח שהתפרסם הבוקר (רביעי) ב'גרדיאן' הבריטי מלמד כי היסטוריונית גרמניה חשפה כי סוכנות הידיעות האמריקנית, והגדולה בעולם - AP, שיתפה פעולה בשנים שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, עם המשטר הנאצי בראשה עמד אדולף היטלר ימ"ש.

על פי הדיווח, סוכנות הידיעות האמריקנית סיפקה לעיתונים במדינה חומרים שהופקו ונבחרו על ידי משרד התעמולה הנאצי.

על פי מאמר שפרסמה החוקרת הגרמניה, לאחר עליית המפלגה הנאצית לשלטון בגרמניה בשנת 1933, סוכנות הידיעות AP המשיכה להמשיך לפעול בגרמניה בעקבות הסכם שיתוף פעולה הדדי עם המשטר הנאצי, זאת בניגוד לסוכנויות אחרות שלא הורשו לפעול במדינה, חלקם בעקבות העובדה כי העסיקו עיתונאים יהודים.

על פי הדיווח, סוכנות הידיעות AP, שימשה במקור המידע היחידי מגרמניה וסייעה בפועל לתעמולה נאצית, סוכנות הידיעות חתמה עם הנאצים על "חוק העורך", הסכם לפיו היא לא תפרסם כל חומר "שמחליש את עוצמת הרייך מבית ומחוץ". חוק זה חייב את AP להעסיק כתבים שעבדו גם עבור יחידת התעמולה הנאצית.

כך למשל, אחד מצלמי הסוכנות, פרנץ רות, היה חבר ביחידת התעמולה של ה-SS, שתמונותיה נבחרו אישית על ידי היטלר ימ"ש. על פי הדיווח, AP גם אפשרה למשטר הנאצי להשתמש בארכיון התמונות שלה לצורכי ספרות התעמולה האנטישמית הארסית שלו, שבה תיארה את היהודים כ"לא אנושיים".

על פי הדיווח, תמונות שצילם פרנץ רות, בהם הוצגו תמונות של גופות בתוך בתי סוהר בלבוב, אוקראינה, נבחרו אישית על ידי היטלר והופצו לתקשורת האמריקנית דרך סוכנות הידיעות AP.

החוקרת הגרמניה טוענת כי "במקום להדפיס תמונות של הפוגרומים בלבוב עם אלפי הקורבנות היהודים, התקשורת האמריקנית קיבלה רק תמונות שהראו את קורבנות המשטרה הסובייטית ופושעי הצבא האדום ה'ברוטליים'".

סוכנות הידיעות AP הגיבה כי המידע שהוצג בפניה "מתאר אנשים ופעולות שלהם לפני ובמהלך המלחמה שלא היו מוכרים ל-AP", וכי הסוכנות בוחנת את המסמכים מאותה התקופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר