ראיון מיוחד

ברוך לוין ל"כיכר השבת": "אב ובן שלא דיברו שנים שמעו את "וזכני" והתחבקו"

לברוך לוין עשרות שירים, אבל כולנו זוכרים לו את המגה-להיט 'וזכני'. לרגל האלבום החדש שלו "בנים אתם", שאלנו אותו מה הפידבק הכי מרגש שהוא קיבל על ו'זכני', האם הוא בעד מוזיקה אלקטרונית ואיך זה לשלב בין מוזיקה וחינוך? צפו בראיון (כיכר מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת. תמונה ראשית: יח"צ)

"הקשר שלי למוזיקה התחיל מגיל קטן", מספר ברוך לוין, מי שמוכר בעיקר מהמגה-להיט "וזכני", אך גם מעשרות שירים נוספים שכבשו את הציבור החרדי, בראיון ל"כיכר מוזיקה". "גרתי בטורונטו, לא היה לנו "פרחי" או קבוצה אחרת, הייתי שר בבית ספר. ליד הבית שלי גר אייבי רוטנברג, הוא נתן לי את ההזדמנות הראשונה בילדות כסולן בשיר "המלאך הגואל אותי" ובדיסקים שלו".

"ניסיתי לכתוב שירים, ויום אחד ההורים שלי שמעו אותי שר שיר. הם אמרו לי 'לא שמענו על זה, זה שיר חדש?' אמרתי שכן".

לצד העשייה המוזיקלית של לוין, הוא משמש גם כמחנך. איך משלבים בין השניים? "זה התפקיד הכי חשוב לי, אנחנו בשכונה של 200 משפחות יהודיות, אני פה כבר 10 שנים. אני מאוד אוהב לשיר ולכתוב שירים ושכולם יתחזקו, לפעמים קצת קשה לעשות הכל ביחד. אני תמיד מבקש שתהיה לי סיעתה דשמיא, זה התפקיד שלי, לחנך".

יותר מלחין או יותר זמר?

"אם היית שואל אותי לפני 20 שנה הייתי אומר מלחין. לא שרתי באופן רציני, הייתי מוכר את השירים שלי. אבל כשהשירים שלי היו נשמעים בדמו, המפיקים שאלו אותי למה אני לא שר את השירים בעצמי. כמה שנים אחרי החתונה אמרתי, "אולי ננסה". אני חושב שזה מיוחד שמלחין השיר גם מבצע את השיר. זה בא מהלב. אני חושב שאני בעיקר מלחין, אבל אתם תבחרו".

ברוך לוין בראיון לכיכר מוזיקה (צילום: כיכר השבת)

מה הפידבק הכי מרגש שקיבלת על "וזכני"?

"היה זוג שלא היה להם ילדים, בשולחן שבת במקום להסתכל על התפילה של 'וזכני' שהיא עצובה, הם שרו את זה בכוונה, שהשם יתן להם ילדים כדי לגדל אותם... בסוף, ברוך השם, יש להם ילדים. אבל הדבר שהכי מרגש אותי זה אבא שלא דיבר עם הבן שלו הרבה זמן, ובסיום הש"ס, כששרתי את זה לפני מאה אלף איש, ברגע הזה הם חיבקו זה את זה".

זה שבראיונות שואלים אותך בעיקר על 'וזכני', מחמיא או מפריע?

"אנשים באים אליי ואומרים שהם אוהבים את 'וזכני', אני אומר להם שיש לי 50 שירים מאוד יפים. זה שיר מאוד מיוחד בשבילי, זה שיר שלקח לי 10 דקות לכתוב אותו, היה בזה הרבה סיעתא דשמיא. אני לא יכול להגיד שזה "כוחי ועוצם ידי", ישבתי על הפסנתר אחרי שנולד לי בן והלחנתי אותו. זה לא שיר שלי, זה שיר של עם ישראל".

מוזיקה אלקטרונית - בעד או נגד?

"אני לא נגד מוזיקה אלקטרונית. לפעמים זו דרך קלה ופחות כסף... אם אפשר לשיר את הניגון בלי המנגינה, וזה משמח - אז זה טוב. אבל אם אי אפשר לשיר את השיר בלי המוזיקה - אני נגד".

ספר לנו על הפקת האלבום האחרון שלך - "בנים אתם"

"אני מלחין את השירים, אני אף פעם לא קונה שיר. ואז צריך לבחור. יוחי בריסקמן, אני מאוד מודה לו על מה שהוא עשה בשבילי, הוא מומחה במוזיקה. בסופו של דבר אנחנו רוצים שהמוזיקה נורא תרגש ותביא יותר אנשים קרוב להשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר