העילוי איננו

ראש ישיבת בריסק הגאון רבי מאיר סולובייצ'יק זצ"ל

שעה קלה לאחר חצות הלילה נסתלק לגנזי מרומים הגאון הגדול רבי מאיר סולובייצ'יק זצ"ל בנו של מרן הגאון מבריסק זצ"ל. בן 87 בפטירתו. אביו זצ"ל הכתירו כבר בימי צעירותו כ"העילוי שלי" (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"מ סולבייצ'יק זצ"ל (צילום: ברוך יערי)

שעה קלה לאחר חצות הליל (ראשון) נסתלק לגנזי מרומים הגאון הגדול רבי מאיר סולובייצ'יק זצ"ל בנו של מרן הגאון מבריסק זצ"ל.

לפני כשבועיים אושפז הגר"מ סולובייצ'יק בבית החולים "שערי צדק" בירושלים לאחר אירוע מוחי שעבר ומאז שהו לצד מיטתו מקורביו ובני משפחתו כשברחבי עולם הישיבות נישאו תפילות נרגשות לרפואתו.

הלילה הדרדר מצבו הרפואי ולאחר נסיונות החייאה ממושכים השיב הגר"מ סולובייצ'יק את נשמתו לבוראה כשהוא בגיל 87 שנים כאשר סביב מיטתו נמצאים בני המשפחה והתלמידים.

הגר"מ סולובייצ'יק, צעיר בניו של אביו הדגול מרן הגרי"ז סולובייצ'יק זי"ע, נולד בי"ט טבת תרפ"ט בעיירת בריסק, ובהיותו כבן שניים עשרה הצליח לברוח עם אביו וחמשת אחיו ואחיותיו מאימת השואה כשאמו ושאר אחיו ניספו בשואה.

כבר בילדותו זכה לקרבתו של אביו ולאחר לימודיו בתלמוד תורה עץ חיים היה לומד עמו שעות ארוכות כשאביו זצ"ל היה משתעשע איתו בלימוד וכינה אותו בחביבות "העילוי שלי".

בבחרותו למד בישיבתו של אביו וממנו קנה את דרך הלימוד הישיבתית של בית בריסק בעיון ובעמל רב.

כשהגיע לפרקו נישא למרת אלישבע בת הגאון רבי יחיאל בנדיקט מבני ברק ממקורביו של מרן בעל ה"חזון איש" זצ"ל.

לאחר שנים של לימוד בכולל החל לכהן כראש ישיבת בריסק שבשכונת זכרון משה בירושלים. בישיבה ברחוב ראשית חכמה בירושלים למדו מאות בחורים שקנו ממנו תורה ודעת לצד יראת שמיים טהורה.

הגר"מ סולובייצ'יק היה מפורסם בהתבטאויות שלו בנושאים שעל הפרק בשיעורי החומש עם רש"י שהיה מוסר למאות תלמידיו, כמו כן היה נוהג לעשות את כל המצוות בעצמו בלי לסמוך על אף אחד. כך היה צועד בעצמו מידי שנה לשאיבת מים שלנו במעיינות ירושלים למרות גילו המופלג.

לפני כמה שבועות, כאמור, עבר אירוע מוחי קשה ואושפז בשערי צדק שם ביקרו אותו אחיו הגרמ"ד סולובייצ'יק, ראשי ישיבות וכן שר הבריאות יעקב ליצמן שדאג לבריאותו.

אך אמש הייתה הידרדרות נוספת ולאחר החייאה הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הותיר אחריו את חמשת בניו הגאונים וכן את בתו הרבנים גרוסברד, נכדים ונינים, ההולכים בדרכו, דרך בית בריסק.

מסע הלוויה יצא הבוקר בשעה 11:00 מביתו ברחוב חזנוביץ 3 בירושלים בדרכה להר המנוחות שם ייטמן לצד אביו זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר