לפי הצוואה

ב'יתד נאמן': הגר"מ סולובייצ'יק זצ"ל לא "בריסק"

בעיתון "יתד נאמן" מקפידים הבוקר על צוואת הרב מבריסק ופסק הלכה של בית הדין ולכן לא מכתירים את הגאון רבי מאיר סולובייצ'יק זצ"ל, שנפטר והובא אמש למנוחות, ראש ישיבת בריסק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"מ סולובייצ'יק זצ"ל (צילומסך: כיכר השבת)

ביום שאחרי הסתלקותו ומסע הלוויתו של הגאון הגדול רבי מאיר סולובייצ'יק זצ"ל, בנו של מרן הרב מבריסק זצ"ל, מקפידים בעיתון "יתד נאמן" על צוואת אביו הרב מבריסק ופסק הלכה של בית הדין שניתן לקרוא בשם ישיבת בריסק רק לישיבתו של בנו הגדול של הרב מבריסק, הגרב"ד ובנו ממלא מקומו הגרא"י סולובייצ'יק.

העיתון הליטאי מדווח כי הגר"מ סולובייצ'יק זצ"ל העמיד אלפי תלמידים אולם לא עושה שימוש במותג "בריסק".

גורמים בציבור הליטאי מסבירים כי בעיקרון העניק מרן הגרי"ז רשות רק לבנו הגדול להמשיך את הישיבה שכיום עומדת בראשות הנכד ולפיכך רק היא קרויה באופן רשמי בשם בריסק.

לדבריהם, גם הגאון הגר"מ סולובייצ'יק זצ"ל פתח את הישיבה לאחר הסתלקותו של אביו הדגול הרב מבריסק והוא עצמו הקפיד לא לקרוא לזה בריסק וכינויה היה ישיבת ר' מאיר הלוי.

צפו: רבי מאיר סולובייצ'יק זצ"ל עם אחיו ואחיינו (באדיבות המצלם)

כאמור הישיבה המרכזית היא ישיבת בריסק שעומד בראשה כיום הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק המונה קרוב לאלף תלמידים ובה לומדים ולמדו תלמידי בריסק לדורותיהם לצד ראשי ישבות ורבנים ידועים בציבור הליטאי כמו הגאון רבי מאיר קסלר, הגאון רבי דוד מילר מראשי ישיבת פוניבז', הגאון רבי שלמה כץ ראש ישיבת חברון, וכמובן עשרות מרביצי תורה ויראה נודעים.

לצד זאת קיימים גם שתי הישיבות הנוספות ישיבתו של הגאון הגדול רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק (אחיו של הגר"מ זצ"ל) מי שנחשב כאחד מגדולי הדור ומחותנו של ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי ובנו הגאון רבי וולוול וחתנו של הגרב"ד פוברסקי מוסר שיעורים בישיבת אביו.

וכן ישיבתו של הגאון רבי מאיר הלוי סולובייצ'יק זצ"ל שבשנים האחרונות החל גם בנו רבי יצחק זאב במסירת השיעורים וכעת ימלא את מקום אביו באופן רשמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר