בהכרעת בית המשפט העליון

סופית: מאיר אטינגר לא ישתתף בברית לבנו

שופטי בית המשפט העליון הכריעו בצהריים כי העצור המינהלי מאיר אטינגר לא ישתתף בברית המילה לבנו הבכור בשל "מסוכנותו". בני המשפחה קוראים לציבור הרחב לבוא להשתתף בברית (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה בעד שחרור של אטינגר (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שופטי בית המשפט העליון דחו בצהריים (שני) את עתירת ארגון 'חוננו' לאפשר לעצור המנהלי מאיר אטינגר לצאת להשתתף בברית המילה של בנו הבכור שתיערך בצהריים.

השופטים סולברג, פוגלמן וחיות אמרו כי "נשקפת מאטינגר מסוכנות" והסכימו רק להצעת שירות בתי הסוהר כי ניתן לערוך את ברית המילה בתוככי הכלא בהשתתפות 15 איש שיאושרו בידי שב"ס ויעברו בדיקות של סוהרים בכניסה למתקן.

בני משפחתו של אטינגר הודיעו כבר אתמול כי לא יסכימו להשפלה שכזו, מה גם ש-15 איש אינו מספר שיכלול ולו את בני המשפחה המצומצמת.

לאחר ששמע את עמדת השופטים, אחד מאחיו של אטינגר התפרץ לעבר השופטים וקרא: "אתם מנסים לחנך מחדש, בולשביקים". מאבטחי בית המשפט הוציאו אותו מהמתחם.

צפו: "אטינגר, לא הגזמת?" (צילום: "צבר - כשהמציאות דוקרת")

עו"ד אריאל עטרי שייצג את אטינגר בדיון היום מסר בתגובה: "זכותו של אדם היא שבנו לא יפתח את חייו בין כתלי הכלא. טענת שב"ס בבית המשפט שאין די זמן להיערך לוגיסטית לברית היום - שערורייתית, לאור העובדה שלפני שמונה ימים פנינו בבקשה לקיום ברית היום. המציאות בה עציר מנהלי, נגדו אין ראיות מרשיעות, אינו יכול לצאת לברית של בנו, במקום בו אילו היה מורשע ברצח היה יכול לצאת - צריכה לקומם כל אזרח שומר חוק".

משפחת אטינגר הודיע כי היא "מזמינה את הציבור הרחב להשתתף באירוע ברית המילה, ואישי ציבור ורבנים כבר הודיעו כי ישתתפו בברית המילה בכדי לשמוח עם המשפחה ולמחות על האיסור על האב להשתתף בברית עם בנו".

ברית המילה תיערך באולם "קהל חסידים", רחוב השל"ה 11 בירושלים בשעה 14:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר