בגלל מדיניות פמיניסטית

העדה החרדית: נחרים את 'טויס אר אס' בשל מדיניות פמיניסטית

בעקבות לחץ ציבורי, רשת הצעצועים 'טויס אר אס' בישראל הודיעה על כוונתה להצטרף למיזם עולמי ולבטל את החלוקה המגדרית בין צעצועים לבנים ובנות. העדה החרדית בתגובה: "זו פריצות חמורה בגדר הצניעות והשפעה רעה על הנוער, נשקול חרם צרכנים" (חרדים)

רשת הצעצועים 'טויס אר אס' (צילום: shutterstock)

בעדה החרדית מאיימים לצאת בחרם נגד רשת הצעצועים 'טויס אר אס', זאת בשל ביטול החלוקה המגדרית בין הצעצועים של בנים ובנות ברשת וחשש של אנשי העדה מ"פריצות חמורה בגדרי הצניעות והשפעה רעה על הנוער", לטענתם.

קמפיין שהתפרסם בחודשים האחרונים וכלל ילדים ואמהות ממדינות רבות בעולם, גם בישראל, קרא לבטל את החלוקה המגדרית בין צעצועים של בנים ובנות, בשל "יצירת מציאות מקוממת בה נשים מרוויחות פחות מגברים ופערים חברתיים בתחומים נוספים". בעקבות הקמפיין, הודיעה רשת הצעצועים 'טויס אר אס' על תהליך איחוד קטגוריות הצעצועים בחנויות.

"לא נאפשר להתנגד לטבע האנושי כפי שקבע בורא עולם"

בתגובה לכוונת הרשת להכניס את המיזם גם לסניפים בירושלים ובערים החרדיות, אומר יואליש קרויס, איש העדה החרדית: "העתקת המודל הזה לירושלים ולריכוזי אוכלוסייה חרדיים, עלולה לגרום לפריצות חמורה בגדר הצניעות ולהשפעה רעה על הנוער באמצעות החדרת מושגים מערביים פסולים ומסוכנים".

משמאל, יואליש קרויס, איש העדה חרדית (צילום: באדיבות המצלם)

לדברי קרויס, אנשי ה'עדה' יקיימו "ישיבת חירום ונשקול צעדים נגד התופעה המסוכנת של חילון, לבטח של עיר הקודש. ירושלים אינה ניו יורק וגם לא תל אביב. מה שמתירים לעצמם החילונים במקומות אחרים כאן הוא אסור. לא יקום ולא יהיה. יש לנו אחריות על קדושת העיר. לא נאפשר מצעדי גאווה בירושלים וגם לא מתחם סינמה סיטי בשבתות וגם לא פתיחת רשת צעצועים שכל תכליתה לשנות את היוצרות, לבלבל בין המינים ולהתנגד לטבע האנושי כפי שקבע בורא עולם".

קרויס מוסיף כי "ישנה התעלמות מוחלטת מאוכלוסיה גדולה של שומרי מצוות. לא נאפשר זאת. בהתאם לכך, אנו עוקבים בדאגה אחר התופעה ואם המצב לא יישאר כשהיה, אנו נשקול חרם צרכנים על הרשת ונקרא לציבור להדיר את רגליו מחנויות אלו".

החרם יגדיל את הפער בין המגזר החילוני והחרדי

ליאור רותם-גורדון, מייסדת הקהילה הוירטואלית "מאמא גורו" כתבה בתגובה לדברי קרויס: "איומים כאלו על חרם צרכנים רק מגדילים עוד יותר את הקיטוב שיש בין המגזר החילוני והחרדי. גם בירושלים כמו בערים נוספות בישראל, יש עשרות אלפי אימהות שמאסו בחלוקה המגדרית של צעצועים לבנים ולבנות".

לטענת רותם-גורדון, "המציאות מלמדת שגם החרדים הבינו כבר מזמן שאי אפשר להמשיך לחיות בגטו תרבותי והגיעה העת שההנהגה החרדית תפנים את המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר