שר התורה בהתבטאות נדירה

"מותר לספרדי להתחזות לאשכנזי כדי להתקבל לתלמוד תורה"

האם להורה לילד ספרדי מותר לשנות את שם משפחתו לשם אשכנזי כדי לעזור לילדו להתקבל לחיידר אשכנזי? מרן הגר"ח נשאל והשיב חד משמעית: "זו לא רמאות, העיקר שיקבלו אותם" (חרדים,יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי (צילום: דוד זר)

לכבוד חתונתו אמש (ראשון) של הבחור יעקב כהן, מנאמני ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הוציא כהן ספר מיוחד בשם "פניני שיח", הכולל תשובות של מרן בעניינים שונים. בין השאלות שנשאל מרן והובאו בספר הייתה האם מותר לספרדי לשנות את שם משפחתו לשם אשכנזי כדי להתקבל לתלמוד תורה.

מרן הגר"ח נשאל "אדם ששם משפחתו הוא ספרדי ולפיכך המנהל בחיידר לא מוכן לקבל את בניו, ויודע שאם יחליף את שם משפחתו לאשכנזי יקבלו אותם לחיידר האם זה נקרא רמאות?", והשיב: "זו לא רמאות, העיקר שיקבלו אותם לחיידר"

כהן מציג לגר"ח קנייבסקי את החוברת (באדיבות המצלם)

הספר שכולל מאות תשובות והנהגות מבעל ה"דרך אמונה" שנכתבו במהלך השנים על ידי החתן, חולק בחתונה לבאים להשתתף בשמחה שהתקיימה באולמי וגשל בבני ברק.

שמחת החתונה (באדיבות המצלם)

כהן, שכאמור נחשב מנאמני ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נישא לבתו של הרב יצחק ויזל, מנאמני ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בסידור הקידושין בחתונה כובד הגרב"ד פוברסקי ראש ישיבת פוניבז' ובברכה אחריתא מרן שר התורה שהחתן נמנה כאמור על מקורביו.

מרן הגראי"ל שטיינמן על אי קבלת ילדים למוסדות (ארכיון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר