השריפה בבתי ורשא

חקירה גילתה: מכון להכשרת מאפיית מצות גרם לפיצוץ בלון גז

רק בנס לא היו הרוגים: חוקרי כבאות והצלה גילו מחקירה ראשונית של השריפה במאה שערים כי מכון להכשרה כלים לאפיית מצות בצורה פיראטית גרם לפיצוץ בלון גז. המסקנות הועברו למשטרה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חקירת השריפה במאה שערים: חוקרי כבאות והצלה ביצעו חקירה בעקבות שריפת הענק שהתפשטה אמש (שני) בשכונת מאה שערים בירושלים ומחקירה ראשונית עולה כי במקום הופעל מכון להכשרת כלים לאפיית מצות באמצעות 'ליבון'.

מהחקירה עולה כי, באחת הדירות בבניין שנשרף התבצעה על ידי דיירים הכנה והכשרה של כלים יעודיים לאפיית מצות.
הכנת הכלים התבצעה בשיטת "ליבון הכלים" קרי חימום הכלים על ידי אש חיה באמצעות מבערי גז.

(צילום: כב"ה)
(צילום: כב"ה)

על פי החשד, וכפי שעולה מהחקירה, דיירים בבניין הפעילו מבער "ברנר" גז במטרה להכשיר את כלי אפיית המצות, וזאת באמצעות חיבור ישיר פיראטי ומסוכן במיוחד של המבער ישירות למיכל גז בנפח 12 ק"ג.

לדברי החוקרים "ככל הנראה בעקבות חיבור והידוק לא ראוי של ההברגה במיכל הגז, החלה דליפת גז מהמיכל, גז שהצטבר בחלל החדר. בשלב מסויים נוצר פיצוץ של הגז שגרם לפציעתם של הדיירים ששהו בדירה הנ"ל וכן שריפה של החדר בו בוצע הליבון. כפי שפורסם אמש השריפה התפשטה במהירות רבה אל הגג של המבנה בו קיימות דירות רבות שרובן נפגעו וחלקן נשרפו כליל". מסקנות החקירה הועברו למשטרת ישראל שתפתח בחקירה.

(צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

בכבאות והצלה ירושלים שבים ומפצירים בציבור בירושלים "להיזהר ממאפיות פיראטיות מסוכנות, ומשימוש מסוכן ולא ראוי במיכלי גז ותנורים ארעיים ומזכירים, כי בכל שנה נפגעים ונפצעים אזרחים רבים כתוצאה מאפיית מצות במאפיות פיראטיות וכן בעקבות "ליבון והגעלת כלים" באופן רשלני ומסוכן. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר