הנהג הפוגע נעלם – קרנית תשלם 48 אלף שקל לרוכב אופניים שנפגע בתאונה

רוכב אופניים בשנות ה-60 לחייו יצא לרכוב בתל אביב, עד שנפגע מטנדר ונפל על הראש. הנהג הפוגע מסר לו פרטים, שלימים התגלו כמפוברקים. לאחרונה, הורתה השופטת ל"קרנית" לפצות את האיש על נזקיו.

עו"ד יאיר קולמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כמדי יום שבת, יצא האיש בשעת בוקר מוקדמת לרכיבה במסלולו הקבוע מביתו בתל אביב. לדבריו, כאשר הגיע לכיוון צומת מורשה, פגע בו לפתע טנדר מאחור. האיש נפל ואיבד את ההכרה.

נפגעתם בתאונת דרכים?

פנו ל-עו"ד תאונות דרכים

לטענתו, לאחר שהתאושש מעט, ניגש אליו נהג הטנדר ושאל אותו אם הוא רוצה להתפנות לבית החולים. האיש סיפר כי השיב בשלילה, וביקש מנהג שיסיע אותו לביתו. כאשר נפרדו, ציין האיש כי הנהג, שנראה לו כבן מיעוטים, כתב לו שם וטלפון על קרטון של קופסת סיגריות, ונסע לדרכו.

אלא שהניסיונות ליצור קשר עם הנהג הפוגע נכשלו. הפרטים התגלו כמפוברקים, מה גם שהתערבות המשטרה בעניין לא הועילה.

בשנת 2013, הגיש האיש לבית משפט השלום בהרצליה תביעה נגד קרנית – הקרן לפיצויי נפגעי תאונת דרכים, בבקשה שתפצה אותו על נזקיו.

קרנית ניסתה לערער את אמינותו של התובע וביקשה לדחות את התביעה, בטענה שהתובע נפל מהאופניים, ללא קשר לקיומו של כלי רכב אחר. בנוסף, קרנית טענה כי התובע לא פעל ב"שקידה סבירה" כדי לברר את זהותו של הפוגע.

לשיטתה, האדם שהסיע את התובע לביתו הוא ככל הנראה בסך הכל עובר אורח שגילה "אזרחות טובה".

פעל כראוי

השופטת לימור רייך התרשמה מעדותו האמינה של התובע, שנתמכה בתיעוד רפואי מזמן אמת, וכן בעדותה של אשתו, שליוותה אותו במשך כל ההליך.

בנוסף, השופטת דחתה את טענת קרנית לפיה האיש שסייע לתובע היה "אזרח טוב", שכן אז ניתן להניח שהוא היה מזמין אמבולנס, או לפחות היה משאיר פרטים מזהים "אמיתיים", ולו על מנת שהתובע יוכל לגמול לו עזרתו.

כמו כן, טענת קרנית, לפיה התובע לא פעל כראוי להשגת פרטיו של הנהג התובע, נדחתה אף היא. בהקשר זה השופטת האמינה לתובע שסיפר כי לא ניסה לרשום את מספר הרישוי של הרכב מכיוון שהיה בהלם מהאירוע, וסבל מטשטוש בעקבות המכה שקיבל בראשו.

לפיכך, השופטת השתכנעה שהתובע נפגע בתאונת דרכים מרכב שאינו ידוע, וחייבה את קרנית – האחראית לפיצוי נפגעי תאונת דרכים שאינם יכולים לתבוע פיצויים מאדם אחר – לשלם לו 48 אלף שקל עבור הנזקים שנגרמו לו עקב התאונה, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

  • ב"כ התובע: עו"ד עמליה כהן פרנק, עו"ד טלי מאירוביץ
  • ב"כ הנתבע: עו"ד נתנאל בר-אילן

לעורכי דין תאונות דרכים • לפסק הדין לחצו כאן.

הכותב: עורך דין יאיר קולמן עוסק בתאונות דרכים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין".

* הכותב לא ייצג בתיק

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר