סערת חלוקת הכותל

ח"כ משה גפני יאפשר כותל רפורמי עם כניסות נפרדות?

"הארץ" מדווח כי ח"כ משה גפני הביע הסכמה לכותל רפורמי בתנאי שהכניסה אליו תהיה נפרדת מהכניסה לכותל הרגיל. בנאומו מוקדם יותר אמר ח"כ גפני: "שילכו לאן שהם רוצים - לא יחד איתנו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי, פלאש 90. וידאו: ישראל כהן, כיכר השבת)

אתר "הארץ" דיווח הערב (שלישי) כי חבר הכנסת משה גפני התבטא כי יסכים להקצאת רחבה נפרדת עבור הרפורמים בכותל המערבי, זאת בתנאי שהכניסות והיציאות יהיו בנפרד מהכותל הרגיל.

"בשעתו הרב אלישיב הורה לנו - לעולם לא נהיה ביחד עם הרפורמים. זה העיקרון. אנחנו לא איתם! לא נסכים למצב שבו אנחנו והם נכנסים דרך אותה כניסה" צוטט גפני בידיעה.

יצויין, כי במהלך נאומו בוועידה, הסביר ח"כ גפני את ההתנגדות לכותל הרפורמי ועמד על הנקודה הבעייתית שהכניסות והיציאות של הכותל הרפורמי משותפות לכותל הרגיל.

"יש לנו כבר עבר מפואר, מסורת ברורה, כבר הורו לנו בעבר - אנחנו מתנתקים מהרפורמים, אין לנו שום קשר איתם, לעולם ועד לא נכיר בהם. שיהיו איפה שהם נמצאים, לא רלוונטי מבחינתנו..."

"שילכו לאן שהם רוצים, שיעשו מה שהם רוצים במקומות אחרים - לא יחד איתנו" הוסיף גפני, "לא ניתן בשום פנים ואופן שהם יהיו יחד איתנו, לא בכניסה לכותל ולא ביציאה מהכותל".

"מה שלא היה בעבר לא יהיה גם היום, אנחנו לא ניתן בשום פנים ואופן להכרה לא ברפורמים ולא בדומים להם, לא רק בכותל - בשום מקום. זו עמדתה של דגל התורה מאז ומתמיד והיא קיימת גם היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר