הרשימה המלאה

בין מדליקי המשואות: חרדית, כותבת טור ב"כיכר השבת"

פייני סוקניק, פעילה חברתית וכותבת טורים באתר "כיכר השבת", נמצאת ברשימת מדליקי המשואות ביום העצמאות. לצידה: רונה רמון, כומר שפועל לגיוס נוצרים ותלמידת אולפנה (חרדים, ארץ)

פייני סוקניק גולדשמידט (צילום ארכיון)

הצהריים (רביעי) פורסמה רשימת מדליקי ומדליקות המשואות ביום העצמאות 2016, ביניהם גם פייני סוקניק, פעילה חברתית וכותבת טורים באתר "כיכר השבת". סוקניק, בת 32, נשואה ואמא לשלושה ילדים, היא פעילה חברתית שהקימה את עמותת "באשר תלכי" המסייע לנשים גרושות במגזר הדתי והחרדי.

באתר האינטרנט של באשר תלכי נכתב עליה כי היא מורה ויועצת חינוכית בהכשרתה. "את העמותה הקימה פייני בעקבות הליך גירושין אישי, בה חוותה את הקשיים העומדים בפניה של אשה חרדית הנמצאת בהליך זה. בתכנית מנהיגות נשית של ויצ"ו שגרירות ארה"ב הוקם הבסיס ושם חברו אליה יתר חברות הוועד המנהל של העמותה".

בהודעה על ההחלטה להציב את סוקניק ברשימת מדליקי המשואות נאמר: "סוקניק משמשת כאם תומכת לנשים המגיעות לעמותה, חלקן בהסתר, והיא דואגת לכל מחסורן. ההכרה במצוקתן של הנשים חלחלה לחברה החרדית והמודל אותו העמידה אף אומץ בקהילות חרדיות נוספות, בארץ ובעולם".

יחד עם סוקניק ידליקו את המשואה גם הרצל ביטון, נהג אוטובוס שנאבק במחבל בפיגוע בתל אביב, גבי ברשישת, סגן מפקד יחידת החילוץ "מגילות", אבי טויבין שהציל אישה מטביעה, ד"ר ענאן פלאח הפועלת להעצמת נשים, הזוג נילי ומויש לוי ממודיעין, הכומר גבריאל נדאף הפועל לגיוס נוצרים לצה"ל, רונה רמון, אלמנתו של אילן רמון, הלל בראלי, תלמידת אולפנה משדרות, רותם אלישע, פעילה חברתית מרמלה, ניצול השואה יעקב ארנפלד, סמל פרה אוסה רוברטו וסמ"ר בחובה אליסון ברסן.

עדינה בר שלום מדליקה משואה, בשנה שעברה (מתוך שידורי ערוץ 2)

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי "ייחודה של הגבורה האזרחית היא שאינה מבדילה בין דת, גזע ומין, ומבחנה היחיד הוא נפשו של האדם, ערכיו, אומץ לבו והסיוע לזולת. בזכות חוזקות אלו, בכוחנו לקרב לבבות, לחבר בין מגזרים בחברה ולשזור סיפור חיים אחד באחר. עוצמתה ויופייה של החברה הישראלית הן בזכות אזרחיה, גבורתם, נחישותם ומסירותם לחברה".

"אני רוצה להודות לאזרחי המדינה ששלחו לוועדה סיפורים מרגשים, על אנשים שלצערי חלקם לא רצו להיחשף וביקשו להמשיך בדרכם, רחוק מהעין הציבורית. אני בטוחה שאזרחי המדינה יתרגשו ואף יחליטו להרחיב ולקחת חלק בנתינה אחרי שיקבלו את הכוחות מאותם מדליקי משואות העושים למען האחר, לא מתוך רצון לקבל אלא מתוך רצון לתת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר