מתקפת הטרור

הפיגוע בבריסל: ה"איש בלבן" מנמל התעופה נתפס

מוחמד אבריני, החשוד במעורבותו בפיגוע בבלגיה, נעצר היום והודה שהוא "האיש בלבן" שנתפס במצלמות נמל התעופה לפני בריחתו. אבריני נעצר גם על רקע מעורבותו בפעולות הטרור שהתרחשו בפריז (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
המחבל הלבן (צילום: משטרת בלגיה)

כחודש לאחר מתקפת הטרור בבריסל: מוחמד אבריני, נעצר אתמול (שישי) והודה שהוא "האיש בלבן" שצולם בנמל התעופה בבריסל, לאחר פיגוע הטרור. מעצרו של אבריני מגיע לאחר חיפושים נרחבים שערכה משטרת בלגיה מאז מתקפת הטרור שהתרחשה בבריסל. בחקירתו הודה כי הוא זה שנצפה במצלמות האבטחה בעת שהיה לבוש בגדים לבנים.

ארביני נתפס תחילה כחשוד שפעל עם שאר המחבלים המתאבדים בנמל התעופה ואף היה מעורב בפיגוע ההתאבדות בפריז בנובמבר האחרון. לפי גורמי החקירה, ארביני הוא המחבל האחרון מחוליית הטרור שביצעה את מתקפת הטרור בבריסל ובפריז.

נתיב הבריחה של "האיש בלבן" (משטרת בריסל)

תפיסתו של ארביני קרתה במהלך פשיטה של משטרת בריסל ועצירתה חשודים נוספים, כאשר ארבעה מהם הואשמו היום (שבת) בפעולות טרור, ביניהם מוחמד ארביני שהיה בראש רשימת המבוקשים בהיותו חשוד בסיוע גם במתקפת הטרור בפריז כאשר הסיע את המחבלים ליעדם.

כתבי אישום הוגשו נגד ארבעת החשודים והם הואשמו בסעיפים הקושרים אותם לפעולות טרור. שאר החשודים שוחררו לאחר חקירה מקיפה.

כאמור, ארביני נעצר בחשד לפעולת הטרור על ידי מערכת הביטחון בבלגיה, אולם הוא לא הודה אלא רק לאחר שהתביעה עימתה אותו עם הראיות שהכינה היחידה המיוחדת שעבדה על המקרה.

פצועי הפיגוע שבים ארצה (באדיבות המצלם)

התביעה אינה מפרסמת את שמותיהם המלאים של שאר העצורים בחשד לפיגוע, אך בתקשורת המקומית מדווח שאחד מהם הוא אזרח שבדי בשם אוסמה שעזב בעבר כדי להילחם בסוריה. על פי החשד, שהה אוסמה בתחנתה רכבת בעת פעילות הטרור, וכן בקניון שבו נקנו המזוודות שהכילו מטעני חבלה עבור פיגוע הטרור בנמל התעופה.

בעקבות מתקפת הטרור בבריסל בה נהרגו 32 איש ונפצעו קרוב ל-300 נוספים, וזו בפריז שלפניה, החלו מדינות אירופה לשנות את גישתן כלפי ההגירה המוסלמית אל המערב והחמרת האבטחה במקומות מועדים והומי אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר