הלברטל מפתיע שוב

ערבי לא יכול לכהן במפלגה יהודית / דב הלברטל

אני כותב זאת כמי שמבחינה פוליטית נמצא מהמרכז שמאלה: אם השמאל והמרכז הישראלי חפצי חיים פוליטיים, עליהם להבין שעוד נציג אחד כמו בהלול, והם ימחקו מהמפה. טורו של דב הלברטל (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
דב הלברטל (צילום: כיכר השבת)

חבר הכנסת בהלול, ערבי אזרח המדינה, קורא לטרוריסטים הערבים לפגוע בחיילי צה"ל, שהם אמורים להיות החיילים של מדינתו שלו. רק במדינת ישראל קיימת אטימות לאומית, המאפשרת לאדם כזה לכהן כנסת. בכל מדינה אחרת, יתכן שמקומו היה בכלא.

אבל זה לא פלא. כי הדבר נובע מכך שהמדינה הולכת ומאבדת את ערכיה היהודים. מי שלא איבד את רגשותיו היהודים, יודע גם שהערבים, ובכללם ערביי ארץ ישראל, אינם בדיוק אוהבי יהודים. בהלול ביטא את דעתם של רוב אזרחי המדינה הערבים.

מה שבהלול אומר זה שאין שום מניעה שהבן שלו יהרוג חלילה את בנו של הרצוג ראש מפלגתו, המשרת בצבא. אדרבא, בהלול ודאי ישמח אם כחלק מהמאבק הלאומי, ישלחו הערבים גדודים של מתאבדים לקריה בתל אביב ולמחנה צה"ל בצריפין. והוא עוד חבר כנסת בפרלמנט הישראלי.

מה נשאר בעל ערך יהודי בכנסת? לא אכפת לקברניטי המדינה שבכנסת ישבו אנשים שמוכנים ומעודדים להרוג את בניהם המשרתים בצה"ל? חברי הכנסת מסתפקים כנראה בשבועה הטפלה על אמונים למדינה. עכשיו רואים מה האמונים ששומרים נציגי ערביי ארץ ישראל למדינה.

האם שמענו פעם אחת מבהלול ביקורת על כך שהערבים פתחו במלחמת השמדה נגדנו בששת הימים, שבגינה נמצא צה"ל ביהודה ושומרון? האם אי פעם הרהר האם כדאי היה לאומות הערביות לפתוח במלחמת השמדה נגד היהודים ביום כיפור? עוד לא שמעתי נציג ערבי עושה איזה שהוא חשבון נפש. לכל היותר הוא מוותר לנו בכך שמצהיר שהוא נגד שחיטה של אזרחים יהודים.

אם השמאל והמרכז הישראלי חפצי חיים פוליטיים, עליהם להבין שעוד נציג אחד כמו בהלול, והם ימחקו מהמפה. אני כותב זאת כמי שמבחינה פוליטית נמצא מהמרכז שמאלה. זה שוב מוכיח עד כמה נדרשת הפרדה בין היהודים לערבים – שתי מדינות לשני עמים, ולדחות בתוקף את חזונם המשיחי של הציונות הדתית על סיפוח השטחים ומדינה דו לאומית. באופן פרדוכסלי, דווקא לימניים לא אכפת שמחצית מכנסת ישראל יהיו ערבים.

המקרה של בהלול מוכיח עד כמה הרחיקה המדינה באימוץ ערכים של התרבות המערבית, ושכחה שהיא בראש וראשונה מדינה יהודית. כל היום שומעים כאן דיבורים על דמוקרטיה, על הכלה, על פמיניזם, על ליברליזם ועל שוויון. מי שרוממות ההכרה ברפורמים בגרונו, לא ייפלא שהוא מעדיף אנשים כמו בהלול על החרדים ועל בניו שלו המשרתים בצבא.

מי שעוד רגש יהודי פועם בקרבו, צריך להבין שאין בשום מפלגה יהודית מקום לנציג ערבי. ספק אם בכלל יש מקום לנציג כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר