צפו בתיעוד מהזירה

פצצות סירחון, זעקות "נאצים" ויס"מ באירוע של חיילים חרדים

עשרות חיילים שהגיעו לשיעור תורני בשכונת "מעלות דפנה" בירושלים נתקפו בבהלה לאחר שקיצונים פרצו לבית המדרש והשליכו פצצות סירחון. "שמענו צעקות ופיצוצים, זה היה נראה כמו פיגוע" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מאבק הקיצונים: מידי שנה, מגיעים עשרות חיילים חרדים ודתיים לשיעור מיוחד לפני חג הפסח בבית הכנסת 'יד שלום' בשכונת מעלות דפנה בירושלים. בכירי הרבנים מגיעים למסור דרשות בפניהם, זאת במסגרת 'יום ישיבה' לחיילים החרדים.

הצהריים (ראשון), הגיעו עשרות חיילים חרדים ודתיים משח"ר ו'נצח יהודה' לבית הכנסת 'יד שלום' בכדי להאזין לשיעורו של הרב אבנר קוואס. במהלך השיעור, סמוך לשעה 15:00, פרצו למקום מספר קיצונים ופוצצו פצצת סירחון בתוך בית הכנסת בכדי לגרום לחיילים לעזוב את המקום.

הקיצונים הגיעו עם שלטים 'צאו טמאים', ונסו לגרום להפסקת השיעור שנמשך, מספר חיילים הדפו את הקיצונים ומנעו מהם להיכנס לבית המדרש.

למקום הוזעקו כוחות יס"מ ומשטרה שהדפו את הקיצונים וחסמו את הכניסות לבית הכנסת. במקביל, לדברי אחד החיילים, לבית הכנסת הוכנסו קציני משטרה שהגנו עליהם ובקשו מהם לצאת מיציאה צדדית לאחר תפילת מנחה בכדי למנוע חיכוך.

חייל חרדי שנכח בבית המדרש סיפר ל"כיכר השבת": "היינו באמצע השיעור, לפתע שמענו צעקות ופיצוצים. זה היה מאוד מלחיץ. חשבנו בהתחלה שזה אירוע חבלני. מספר חיילים והאחראים הדפו אותם ולא אפשרו להם לפוצץ את 'יום הישיבה'".

לדבריו: "זו הייתה תחושה קשה. בסופו של דבר באנו ללמוד ולהתכונן לחג הפסח והיה מצער שככה זה נגמר. למזלי לא נגרם נזק פיזי לאף חייל אך זה לא היה רחוק מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר