חילולי השבת בירושלים

קינג נוזף בחבריו: הבחירות התרחקו, חיזרו לטפס על עץ השבת

חבר מועצת עיריית י-ם אריה קינג נוזף בחבריו על שהתפתו לרדת מ"עץ השבת" בסולם הבחירות ביובלים וקורא להם לשוב להילחם למען השבת עם דחיית הבחירות. ויצמן: "אני מצטרף" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריה קינג ומועצת עיריית ירושלים. ארכיון (צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

המחאה נגד פרצת חילולי השבת בירושלים גוברת והולכת ועמה גם הקולות הקוראים לעזוב את קואליציית ברקת.

קרא עוד:

לאחר המייל הפנימי ששיגר חבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' יצחק פינדרוס, חושף הבוקר (שני) "כיכר השבת", קריאות של חברי מועצת העיר נוספים המוחים בריש גלי על חילולי השבת המתרבים לצד הקריאה לחשבון נפש.

חבר מועצת העיר אריה קינג שלח לחבריו החרדים והדתיים מכתב נוקב בו הוא כותב: "בוא נודה על האמת, יצאנו בקול תרועה רמה למאבק על השבת בגלל מה שקורה ביובלים, חתמנו, דבררנו, מחינו ואף צעקנו בישיבות ההנהלה והמועצה וכמובן בועדות השונות, אבל אז רה"ע ויועציו לובשי הכיפות "מכרו" לנו את הבחירות, סליחה מכרו לחלקנו את רעיון הבחירות ביובלים כסולם לרדת מעץ השבת".

"לצערי הרב, היו פה, מבין החברים לעיל שנשמו לרווחה כאשר יועצי רה"ע למאבק במפלגות הדתיות והחרדיות, הניחו על עץ השבת את הסולם, כי כך ניתן להמשיך לינוק מעטיני השלטון, כך ניתן להמשיך להצטלם עם ראש העיר בטקסים ובכנסים וכך איש איש לפי מעלתו ותפקידו, יוכל להמשיך לנופף בתאריו השונים", נוזף קינג בחבריו.

קינג ממשיך וכותב לחבריו כי "כעת, משהבחירות שוב מתרחקות לעוד כחצי שנה, וכאשר חילולי השבת ביובלים נמשכים ללא הפסק ואף יש שיאמרו במשנה תוקף, נראה שעל חלק מאיתנו שכבר הניחו את רגליהם על הסולם, לטפס מהר מאד בחזרה על עץ השבת ולא למהר לרדת ממנו, כפי שקרה רק לפני כחודשיים".

"אני הונחיתי על ידי רבניי בצורה חד-משמעית, לעשות הכל כולל הכל למען שמירת השבת ולמען קדושת ירושלים", מבהיר קינג ומציע "שיוכן מסמך שעליו נחתום כולם על כך שאף אגורה שחוקה לא תעבור ליובלים, לא בשביל חוגי פלסטלינה, לא עבור שעורי תורה ולא עבור חיילים בודדים, כל סכום שרוצים להעביר למטרות חשובות אלו, יועבר דרך מנהלים אחרים בעיר".

כשגפני עקץ את ברקת על חילולי השבת בירושלים • צפו

קינג מוסיף ומבקש שראשי הסיעות ידרשו כינוס ישיבת המועצה שלא מן המניין עוד לפני חג הפסח ובה תעלה הצעה לסדר "למינוי חברי מנהל נציגי העירייה-שיהיו אנשים שאנו סומכים עליהם, ולהורות על הפסקת העברת כל תקציבי העירייה ליובלים זאת עד לקיומן של בחירות ביובלים".

חבר מועצת העיר מטעם סיעת "אגודת ישראל" החסידית יוחנן ויצמן מצטרף למחאה ומצהיר: "אני מצטרף לדבריו של אריה. חוסר הפעילות שלנו גורם להתדרדרות נוספת וכבר השבת יש ארוע של 'פארק ירושלים' אפילו שבהעברת התקציב נאמר לנו שאיננו מחלל שבת".

ויצמן מוסיף ומדגיש כי חייבים להשמיע את קולנו בפרט שיובלים מבטיח שחילולי השבת יימשכו.

כאמור הזעם בקרב חברי מועצת עיריית ירושלים הינו עצום ורב וחוצה מפלגות וסיעות, כאשר לדברי גורמים יודעי דבר מסתמן כעת מאבק נחוש מקיר לקיר למען קדושת השבת עד כדי איומים על פרישה מהקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר