מלחמה על משקי הלול

עימותים בהפגנת החקלאים נגד הרפורמה בענף הביצים; סגן השר מזוז: "אספסוף"

אלפי חקלאים הפגינו הבוקר בצפון, במחאה נגד הרפורמה של שר החקלאות אור אריאל לייבוא מיליוני ביצים בשנה. חברי קואליציה הגיעו לתמוך במפגינים ביניהם סגן השר מזוז שעלה לשאת דברים, אולם משהביע תמיכה בהחלטת הממשלה הוא נענה בקריאות בוז ושפיכת מים (בארץ)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
עימותים בין המפגינים לסגן השר מזוז (צילום: מתוך ynet)

בעקבות הרפורמה של שר החקלאות, אורי אריאל, שתאפשר ייבוא של מיליוני ביצים בשנה לישראל, הפגינו היום (שני) חקלאים רבים מהצפון, במושב אביבים על יד גבול לבנון במחאה כנגד הרפורמה.

לטענת המפגינים, הרפורמה עתידה לגרום לסגירת משקי הביצים בארץ, אשר מהווים מקור תעסוקה חשוב למושבים. התוצאה לדבריהם תהיה נטישת המושבים בצפון. "משרד החקלאות יגיש לנסראללה את ההתיישבות בגבול הצפון על מגש של כסף", אמר עמית סופר, ראש מועצת מרום הגליל.

לגבי הוזלת מחירי הביצים שתבוא עקב הרפורמה, טוענים החקלאים כי יוקר המחייה הוא באשמת רשתות השיווק אשר מעלות את המחירים.

לצד המפגינים התייצבו גם חברי כנסת מהקואליציה, כדוגמת יצחק וקנין מש"ס ואורן חזן ודוד ביטן מהליכוד, אשר גינו את החלטת הממשלה. "אנחנו נעשה הכל כדי שהרפורמה הזאת לא תעבור בפועל", אמר ביטן.

סגן השר, במשרד ראש הממשלה, ירון מזוז, שהביע תמיכה בהחלטת הממשלה, הגיע להפגנת החקלאים לשאת דברים ונתקל בצעקות בוז. המפגינים אף שפכו עליו מים. בתגובה קרא אליהם מזוז: "בושה. תתביישו לכם. אני בא לעזור. גדלתי במושבים לפני הרבה אנשים כאן". לאחר מכן כינה את הקהל "אספסוף". בעקבות דבריו התפתחו תקריות אלימות.

זמן קצר לאחר מכן התנצל מזוז בפני המפגינים: "האמירה כוונה למפגינים שהתפרעו והחליטו לתקוף אותי משום מה, ולא לכלל המפגינים", אמר מזוז והוסיף: "אם מישהו ראה בכך אמירה פוגענית, אני מתנצל".

בדבריו הדגיש מזוז שהרפורמה לא באה מהליכוד אלא משר החקלאות ומחה על הקריאות נגד ראש הממשלה נתניהו. לאחר שהתנצל, ירד מזוז מן הבמה בלווי משטרתי.

הרפורמה בענף הביצים היא פרוייקט משותף של משרד החקלאות והאוצר שמטרתה לבטל את המכסות ההיסטוריות ולפתוח את שוק הביצים לתחרות. לטענת משרדי הממשלה הפרומה תביא להוזלת מחירים. החקלאים מנגד טוענים שהרפורמה תביא לריכוזיות במשק הביצים, כאשר המשקים הקטנים יאלצו להיסגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר