אייכלר בסיור אצל הנבחנים לרבנות: "סריקות המבחן יגיעו תוך שבוע לידי הבודקים"

ח"כ ישראל אייכלר ערך סיור במבחן שערכה הרבנות הראשית והבטיח לנבחנים כי סריקות המבחנים יגיעו לבודקים תוך שבוע ימים, והבודקים יחזירו את המבחנים והציונים, תוך שלושים יום (חדשות)

אייכלר עם הנבחנים, היום (באדיבות המצלם)

לאחר סדרת דיונים בועדה לפניות הציבור, על הסחבת בתוצאות המבחנים לרבנות ולדיינות, התקיים היום (שני) לראשונה מבחן לרבנות שאורגן על ידי חברה חיצונית.

בעבר התעכבו הסריקות של המבחנים למשך שבועות ארוכים, בטרם הגיעו לבודקים. לאחר שהתוצאות הגיעו לרבנות, הם התפרסמו לאחר כמה חודשים טובים. זעקת הנבחנים עלתה בדיונים שהתקיימו בוועדה לפניות הציבור בכנסת, עם כל הגורמים הרלוונטים.

לאחרונה הוציאה הרבנות הראשית את הארגון המנהלי של המבחנים לידי חברה חיצונית שהתחייבה לזרז הליכים מינהליים, זאת בלי לגעת בשאלות ובתשובות ובזהות הנבחנים, כנהוג במבחנים דומים של משרד החינוך.

היום נבחנו אלפי רבנים צעירים במלון רמדה בירושלים, זאת לאחר לחץ של יו"ר הוועדה ומנכ"לי משרד הדתות והרבנות, לקיים מבחן נוסף, עוד לפני חג הפסח.

בסיור שערך ח"כ ישראל אייכלר בעת הבחינה, הובטח לנבחנים כי סריקות המבחנים יגיעו הפעם לבודקים תוך שבוע ימים, והבודקים יחזירו את המבחנים והציונים, תוך שלושים יום.

אייכלר הודיע למנהלי הרבנות כי הוועדה דרשה לפרסם תוצאות מבחן 45 יום לאחר הבחינה. וציין כי גם אם נוסיף את חופשת ימי הפסח, אנו מצפים שעוד לפני חג השבועות, התשובות צריכות להתפרסם לטובת כל הנבחנים.

"זכותם של הנבחנים לדעת במהירות האפשרית, אם עברו ואיזה ציון קיבלו במבחנים, עליהם עמלו קשה", אמר אייכלר.

אייכלר ציין במהלך הסיור את שיתוף הפעולה וההשתדלות של ראשי הרבנות ומנהלי משרד הדתות והשר לשירותי דת, דוד אזולאי, לזירוז הליכים ביורוקרטיים וארגוניים. כן ציין את ההתארגנות המהירה של החברה הזוכה במכרז המבחנים על כך שהצליחו לקיים את הבחינה בצורה מסודרת ומאורגנת.

"אני שמח שהתקבלה דרישת הציבור, לקיים מבחן נוסף לרבנות, עוד לפני הפסח. אלפי אברכים הגיעו מכל רחבי הארץ. הם יושבים בצורה מופלאה ושקטה ועונים בכתב על שאלות מעמיקות ומאתגרות אפילו רבנים שכבר יושבים על מדין, יצטרכו להתייגע לענות בפירוט כזה על השאלות המורכבות. אני גאה באברכים שיושבים והוגים בתורה ויודעים לענות על כל מקורות ההלכות על בוריין. אשריכם ישראל שצעיריהם עמלים בתורה ובקיאים בפרטי ההלכה ובדעות השונות ובמקורות של כל הלכה, דבר דבור על אופניו", אמר ח"כ אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר