בזכות השמיטה

ברכת אשת החקלאי הועילה: המורות ילדו בנים

המורות ביקשו מאשת החקלאי שהקפיד על מצוות שמיטה כהלכתה שתתפלל עבור חברותיהן - והתפילות הועילו: פחות משנה לאחר מכן ילדו שתי המורות שנזקקו לישועה שני בנים ביום אחד (חרדים,בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחודש סיון אשתקד, בעיצומה של שנת השמיטה, יצאו כיתות ד' של בית הספר "משכנות תמר" במודיעין עילית לביקור אצל דורון טוויג, חקלאי שומר שמיטה במושב עזריה.

במהלך הסיור, ניגשו מורות מבית הספר לאשת החקלאי וביקשו שתתפלל ותברך שתי מורות בצוות בית הספר שלכל אחת מהן יש רק ילד אחד. הן תיארו בפני אשתו של החקלאי את צערן ויסוריהן של המורות הללו על שאינן זוכות לילדים נוספים.

האשה הבטיחה שתתפלל, ולפני כחודשיים, בערב שבת פרשת 'ויקהל - שקלים', זכו שתי המורות להכניס את בניהן שנולדו להן למזל טוב לבריתו של אברהם אבינו.

"הדבר היה בבחינת הבלתי-ייאמן; שתי המורות זכו ללדת באותו יום, 9 חודשים לאחר שאשת - החקלאי בירכה אותן. מה רבו מעשיך ה'" סיפרו מכרותיהן של המורות.

"כפי שאמר מרן הגר"ח קניבסקי, כדאי לקבל ברכה מאנשים אלה שמסרו את נפשם על שמירת השמיטה, ועשו הכל למענה".

הגר"ח קנייבסקי עם ילדים שהתחפשו לשומרי שמיטה (באדיבות המצלם)

בתוך כך, הרב חנניה צ'ולק סיפר לאחרונה סיפור מעניין נוסף על מרן הגר"ח קנייבסקי. "בוקר אחד, מספר צ'ולק, "אני מקבל שיחת טלפון ומבעד לאפרכסת נשמע בכי נסער. מדובר היה בכלה, המתגוררת בלייקווד שבארה"ב, שזמן חתונתה חל בעוד 3 שבועות".

"לפני כחודש - היא מספרת - עשיתי בדיקה שגרתית על שומא שצמחה בגופי, והרגע מתקשרים אליי מבית החולים ומבשרים לי דבר לא טוב. 'השומא הזו מכילה גידול ממאיר', אמר לי הרופא, ואינני יודעת מה לעשות, האם לספר לחתני, או לא, מיררה הכלה בבכי".

צ'ולק הבטיח לה שייכנס בתוך דקות למרן הגר"ח קניבסקי וישאל אותו מה לעשות. "והנה", הוא מספר "עד שהגעתי אל מרן הגר"ח, התקשרתי אל הרופא המטפל, שגילה לי שמלבד הגידול בעור, יש גם גוש גדול בדרך, במקום סמוך, והסיכויים לצאת מדבר כזה בשלום, בדרך הטבע, אינם חוצים את קו ה-10%. עם כל הפרטים הללו ניגשתי אל מרן ושאלתי מה לעשות עם החתן, והאם ואיך להודיע לו את דבר הבשורה הנוראה".

"מרן שר התורה אמר לי לא להודיע לחתן על הגילוי של הרופא, אלא לומר לו רק על הגידול הקטן והלא-כ"כ מסוכן שהיה בעור, וזהו. הוספתי לדבר בפני הגר"ח, וחזרתי ואמרתי במה מדובר,וֵפרטתי את ההשערה של הרופא הבכיר אולם למרות הכל הורה מרן הגר"ח שלא להודיע לחתן".

"ימים ספורים לאחר החתונה עברה הכלה ניתוח להסרת השומא בעור, ואז התברר - להפתעת הרופאים - שהגוש הגדול שהיה סמוך למקום השומא אינו ממאיר כלל, ואין בו כל בעיה, וגם הגידול בעור הוסר לחלוטין בס"ד. הבדיקות שנעשו לאחר הניתוח הוכיחו שהגוף נקי לחלוטין, בחסדי שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר