"כמו זבוב אשפתות"

עורך "יתד נאמן": "וי להם לאלו שעושים מתורה פוליטיקה"

הרב ישראל פרידמן, עורך "יתד נאמן", מתאר בטור נרגש את ועידת 'דגל התורה' והרגעים שלא יישכחו ומותח ביקורת על עיתונאים שניסו לצנן, כלשונו, וכותב כי "המציאות טפחה על פניהם" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ישראל פרידמן, עורך "יתד נאמן" (צילום: שוקי לרר)

בשבוע שעבר הוכיחה התנועה הליטאית "דגל התורה" את כוחה כאשר האנרגיות, האווירה, האחדות והלכידות הפנימית היו מנת חלקם של מאות נציגים ופעילים שהתכנסו בקיבוץ חפץ חיים. הבאזז והשיח בציבור החרדי שעוררה הוועידה היה גדול במיוחד והוכיח כי מדובר בתנועה חיה, קיימת ואף בועטת.

במאמר מערכת בבטאון התנועה "יתד נאמן", מסכם הרב ישראל פרידמן, העורך הראשי, את ימי הוועידה ההיסטורית ולא שוכח לסיום לתקוף את אותם עיתונאים שזילזלו באווירה שהיתה בוועידה כמו גם בעצם קיומה.

"ועידת "דגל התורה" ישבה שם על המדוכה כדי "לשמור" על הישן, על המסורת שהנחילו מייסדיה, "לעשות" – לטקס עצות, לפלס נתיבים, לפתוח דרכי פעולה ועשייה למען ציבור בני התורה, ו"לקיים" את כל זה, לתת לזה קיום לעתיד - להנחיל את הרוח לדור הצעיר ולדורות שיבואו", כותב הרב פרידמן.

העורך הראשי מוסיף כי "דגל התורה" דיברה אל הראש - במושב הפתיחה עם גדולי ראשי הישיבה, כדי להפנים שהמטרה היחידה של המפלגה הם "בני התורה" שמקיימים את העולם. אל הידיים - ביום השני של הדיונים שהוקדש לעשייה ולחידוד ההשקפה. ואל הלב, במושב הנעילה.

"ססמוגרף הרגשות רשם תנודה חדה וקיצונית, עם כניסתו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א", מתאר הרב פרידמן. "המעמד נורא ההוד הזה, נצרב כמכוות אש על לוח ליבם של המשתתפים, בגלל טמפרטורת ההיתוך הגבוה שעמדה בחלל האויר".

"השגרה היומיומית היא חיית טרף שבולעת בלהיטות כל דבר, ודוחסת את האדם לתוך מכבש ההרגל. ואז ארע הארוע המיוחד שהעיף את הפקק. הכניסה הזו הושיטה מפתח למנהרות לב שלפעמים אטומות. ארשת פני הנוכחים הרצינה. כמו כספית של מדחום שהוכנסה לתוך גיגית של מים רותחים, פרצה האהבה הגדולה בצלילים ומילים: ימים על ימי מלך תוסיף. אנשים התקבצו בתנועות ריקוד חזקות, מתרוממים מהריצפה בלהט. צלעותיהם עלו וירדו בקצב נשימתם. צעירים וזקנים מחאו כפיים. כולם כורים אוזן לקולות, מתמכרים למראות. השירה-תפילה ממלאת את האולם, מתפזרת בחללו של עולם, חודרת ללבבות, פולחת. מאות אנשים, כאיש אחד בלב אחד. וכל הדיבורים, וכל הדיונים, וכל השאלות וכל התשובות פורטים על מיתרי לב ומנפיקים צליל מכוון בדיוק כפי רצונו של המנצח על כל הסימפוניה האדירה והמורכבת הזו. המוח הבין, הידיים עושות והלב הרגיש. "עוד ינובון בשיבה", "ימים על ימי מלך תוסיף", "ובכן צדיקים", תווים לדמותה של תנועה!", מתאר הרב פרידמן בהתרגשות.

צפו: קבלת הפנים למרן הרב שטיינמן בוועידה

במאמר, מצטט הרב פרידמן את הגר"נ זוכובסקי שהסביק איך ממשיכים את אותו רגע בלתי נשכח כשאמר כי זו משימה לא פשוטה המוטלת לפתח התנועה.

בסיום המאמר, מותח הרב פרידמן ביקורת על חלק מהעיתונאים שסיקרו את הוועידה וכותב: "בשולי הועידה היו כאלה שלא נתנו ליצר הטוב לנצח והתייצבו בצד השני כדי לצנן את היורה. עיתונאים קטנים שנאלצו להוריד לדפוס את טוריהם שיתפרסמו לאחר הועידה עוד לפני שהארועים התרחשו, נעצו את קולמוסם בדברים שלא היו ולא נבראו והעבירו ביקורת על דברים שלא התרחשו והמציאות טפחה על פניהם.

"כמו זבוב אשפתות שהולך אל הרפש, חיפשו פינות אפלות שלא ארעו במציאות. אחרים הגיבו על הארוע הרוחני והמרומם של קידוש המעש למען בני התורה ועל הגבהת הפעילות הרבה יותר מטפח מעל קרקע החולין, באמירות שכאילו הם עושים ארועים רק לתורה. כך טבעו של עולם: עיתונאים כותבים ושיירת הנצח עוברת. אשריך "דגל התורה" שיודעת לעשות מ"פוליטיקה" תורה. וי להם לאלו שיודעים לעשות מתורה פוליטיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר