קלינטון: מחוייבת אישית לביטחון ישראל

הילארי קלינטון, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, מתייחסת בראיון ל"ניו יורק דיילי ניוז" להתנחלויות, לתנועת החרם BDS, ומחויבותה לביטחון ישראל: "ידידה חזקה ומסורה לישראל, מכל בחינה שהיא" (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
הילארי קלינטון (צילום: shutterstock)

"אני ידידה איתנה וחזקה לישראל בכל הבחינות", כך אומרת הילארי קלינטון, המתמודדת בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב, בראיון לעיתון "ניו יורק דיילי ניוז".

הדיילי ניוז מראיין את קלינטון לאחר הראיון התקשורתי שערך לפני כמה ימים עם מתחרה במפלגה הדמוקרטית, הסנטור ברני סנדרס, אשר הפגין חוסר ידע ובקיאות בנושאי מדיניות חוץ בכלל ובמזרח התיכון וישראל בפרט. זכורה אמירתו לגבי מספר ההרוגים במבצע צוק איתן, אשר לטענתו ישראל הרגה יותר מ10,000 פלסטינים חפים מפשע בעזה בקיץ 2014, מספר הגבוה פי כמה מנתוני האמת שדווחו.

בראיון נשאלה קלינטון על גישתה העתידית כלפי ההתנחלויות בישראל. לדבריה, שתי המפלגות בארצות הברית, הרפובליקנית והדמוקרטית, אחידות בעמדתן כי הרחבת ההתנחלויות אינה מועילה לאינטרס האמריקאי הממושך לקרב בין שני הצדדים, ישראל והפלסטינים, כדי להשיג פתרון של שתי מדינות לסכסוך ביניהם, והיא מיישרת קו עם עמדת המפלגות.

קלינטון מדגישה לעומת זאת את עמדתה החיובית כלפי ישראל, למרות גישתה כנגד הרחבת ההתנחלויות: "יש לי היסטוריה ארוכה ומחויבות אישית לביטחונה של ישראל ועתידה, ואף אמרתי זאת בפומבי שאני ידידה איתנה וחזקה לישראל בכל הבחינות".

בנושא השלום בין ישראל לפלסטינים, מזכירה קלינטון את פועלה לתמיכה בתהליך השלום. "הייתי כנה וגלוית לב בשיחותיי עם עמיתיי הישראלים. אני חושבת שזה מה שצריך לעשות עם אנשים שאתה מכבד ומכיר הרבה שנים", אמרה קלינטון בהתייחסה להיכרות האישית שלה עם ראש הממשלה נתניהו, ואלה הקודמים לו: אולמרט, ברק ורבין.

"אני ידידה לישראל", מדגישה קלינטון, "ולא הייתי ממש ידידה אם לא הייתי חולקת את דעותיי, כפי שעשיתי ואני מאמינה שזה הדדי".

קלינטון מוסיפה שחילוקי הדעות בין האינטרס האמריקאי לישראל, צריכות להיות מטופלות בכבוד, ועדיף באופן פרטי כדי לא לסייע לאויבי ישראל או לתקוע טריז בינינו.

בראיון מזכירה קלינטון את הדברים שנשאה מעל בימת ועידת איפא"ק, אשר התחייבה לשמור על היתרון הצבאי האיכותי שלה, ואשר היא תפעל בכל דרך, כפי שעשתה כסנטורית, למען ביטחון ישראל.

בנושאי תנועות החרם נגד ישראל, אומרת קלינטון באופן ברור: "אמשיך לפעול כנגד תנועת BDS, אשר לדעתי היא תנועה חד-צדדית, מפלה ולא הוגנת". בנוסף, מבטיחה קלינטון להמשיך לתמוך בישראל באו"ם כפי שעשתה בעבר.

קמפיין הבחירות מעלה הילוך לקראת הפריימריז ב19 באפריל, במדינת ניו יורק מרובת הצירים. קלינטון עדיין המתחרה המובילה בסקרים למועמדות המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר