החברה תקרוס?

הסוף למיזוג: רשות ההגבלים מתנגדת למיזוג סלקום וגולן טלקום‏

רשות להגבלים העסקיים הודיעה הבוקר כי היא מתנגדת לבקשת חברת גולן טלקום שביקשה להתמזג לחברת סלקום, ובכך טורפדה ככל הנראה באופן סופי ניסיון המיזוג שעורר סערה בישראל (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: Lior Mizrahi - פלאש 90)

הסוף למיזוג בשוק הסלולר: הרשות להגבלים העסקיים הודיעה הבוקר (שלישי) כי היא מתנגדת לבקשת חברת גולן טלקום שביקשה להתמזג לחברת סלקום, ובכך טורפדה ככל הנראה באופן סופי ניסיון המיזוג שעורר סערה בישראל.

על פי הודעת הרשות להגבלים עסקיים: "הניתוח העלה, כי היעלמות גולן מהשוק עלולה להשפיע לרעה גם על התנהגותה של הוט מובייל, שהיא החברה הנוספת שמגבירה את התחרות בשוק הסלולר, זאת משום שהלחץ עליה להתחרות ייפחת משמעותית".

משרד התקשורת שבראשו עומד ראש הממשלה נתניהו הביע התנגדות בעבר לעסקת המיזוג, ומנכ"ל המשרד, שלמה פילבר הודיע בעבר כי המשרד לא יאשר את המיזוג. במקביל הודיע המשרד לפני מספר שבועות כי יטיל עיצומי ענק על חברת גולן בעקבות העובדה כי החברה פרקה את הרשתות הפיזיות שלה ללא אישור משרד התקשורת ובניגוד להוראות הרישיון של החברה.

מנגד, מנכ"ל חברת גולן טלקום, מיכאל גולן, התבטא בעבר במספר הזדמנויות ואמר כי במידה והמיזוג לא יאושר, החברה תקרוס ותפשוט רגל. בשבועות האחרונים אף החלו הגורמים הרלוונטיים במשרד התקשורת להיערך לקריסת החברה ובוצעו שיחות עם כל החברות בשוק הסלולר שהודיעו כי הם ערוכים לקלוט את לקוחות החברה.

מחברת גולן טלקום נמסר היום בתגובה להחלטת הרשות להגבלים עסקיים כי "זהו יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל. אנו מצרים על ההחלטה שהתקבלה - שהיא כל כולה כנגד המשך התחרות".

"ההחלטה בנושא הינה פוליטית בלבד ללא הקשר כלכלי. הרפורמה של שר התקשורת כחלון מעולם לא הייתה שלמה, השר ארדן לא אישר מעולם את הסכם איחוד הרשתות וראש הממשלה בנימין נתניהו באי אישור ההסכם חותם את הגולל על עתידה של החברה.

"בגלל שיקולים קטנוניים ואישיים, הפוליטיקאים אינם פועלים לטובת האינטרס הציבורי ולמען קהל הצרכנים. הפוליטיקאים בחרו בגולן טלקום כשעיר לעזאזל וכקורבן למרות היותה הדוגמה היחידה בהיסטוריה של מדינת ישראל לתחרות אמיתית החוסכת בכל שנה 5 מיליארד ש״ח ולכל משק בית 10 אלפים ש"ח מאז הקמתה.

"מעבר לפגישה האישית בכל משק בית ובכל צרכן בישראל, ההשפעה הרחבה והדרמטית יותר תהיה בעצירת השקעות זרות במשק בישראל בעקבות התנהלות כושלת של ישראל ובניגוד גמור לכללי ההתנהגות של ה-OECD".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר