נמנע מעצר עריק • האזינו

הרב טוביה נוביק עודד את העריק: "לא לפחד, כלא זה ציון לשבח"

המשגיח של 'כנסת יצחק', הרב טוביה נוביק, שמע לאחר חתונת בנו על מעצר עריק שנמנע - בחור ישיבה מ'גרודנא' המתגורר ברעננה, והגיע בשעת לילה לביתו כדי לחזקו שלא יפחד מהכלא. האזינו (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב טוביה נוביק (צילום: גלי תורה)

מאמצי המשטרה הצבאית לעצור בחורי ישיבות עריקים שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס מתעצמים בימי בין הזמנים, אז הבחורים שוהים בבתיהם, בעוד באמצע הזמן הם בישיבות, שם מתקשה המשטרה הצבאית לתפוס אותם.

השבוע, ביום שני בלילה, הגיעו שוטרי המשטרה הצבאית לביתו של תלמיד ישיבת גרודנא באשדוד המתגורר ברעננה, המבוקש בגין עריקות. הידיעה על ניסיון המעצר פשטה במהירות ולמקום נהרו בחורים ואברכים שהצליחו למנוע את מעצר הבחור העריק והשוטרים עזבו את המקום.

להפתעת הבחור ובני משפחתו, משגיח ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה, הגאון רבי טוביה נוביק, שמע על ניסיון המעצר בעת שהיה בדרך לביתו לאחר חתונת בנו עם נכדת הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, ומיד עשה את דרכו לביתו של בחור כדי לחזקו ולעודדו.

לידי "כיכר השבת" הגיעה הקלטה מדבריו של הרב נוביק אצל הבחור.

"תהיו חזקים, לא להתייצב זה חיוב יהודי ולא פוליטי. אסור לשתף פעולה עם המדינה בענין הגיוס כי מטרתם לרדוף את התורה, ועל ידי שעומדים בחזקה באיסור להתייצב מקדשים שם שמים. זה חובה אמיתית כדי להוכיח נאמנות לתורה, זה בעצם המושג קידוש שם שמים.

"אנשים חושבים שאם לא הולכים לפי רצונות שליטי המדינה זה נקרא חילול השם, ולא היא. כי המושג קידוש השם וחילול השם זה הוכחת נאמנות לתורה ולקדוש ברוך הוא. זה ההבדל בין קידוש לחילול השם - אם הוכחנו נאמנות לתורה או ח"ו להיפך. וכשבחור ישיבה לא מתייצב בלשכת הגיוס הוא מוכיח בכך נאמנות לתורה ולקדוש ברוך הוא, ולכן זה החיוב שלנו.

"בעזרת השם כולנו נישא בעול הזה, זה שווה ולא צריכים לפחד כי לא יקרה שום נזק למי שלא מתייצב.

"אנשים חושבים שאם הוא הולך ברחוב ויש אזעקה ב... והוא לא עומד אז הוא נקרא שהוא מחלל את השם, החילון אומר למה אתה לא... המושג חילול ה' או קידוש השם הביטוי הוא הנאמנות לתורה, נאמנות להשם יתברך, זה המילה קידוש או חילול, חוסר נאמנות זה חילול כן נאמנות זה קידוש. זה מה שהוא עושה כשהוא לא מתייצב הוא מוכיח נאמנות להשם, הוא מוכיח נאמנות לתורה.

"לשבת בכלא זה ציון לשבח, התנא הקדוש רבי עקיבא ישב בכלא, גם אברהם אבינו היה בכלא, בעזרת השם לא תשב בכלא, אבל גם אם כן לא צריכים להיבהל מכך כי אנחנו נאמנים לתורה וזה הבסיס שלנו כיהודים.

"הקב"ה יעזור לך שתגדל תלמיד חכם ואתם ההורים תרוו ממנו ומכל ילדיכם הרבה נחת מתוך בריאות ושלווה, והבית הזה יתמלא ברכה וסיעתא דשמיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר