הסערה הבאה? "זוג יהודי התחתן בהר הבית"

בישראל גובר החשש מפני הסלמה ביטחונית בחג הפסח הקרוב סביב הר הבית, ובכל זאת, "מכון המקדש" מפרסם כי בימים האחרונים זוג יהודי התחתן בטקס חשאי בהר הבית (חדשות, בארץ)

רגע הקידושין (צילום: מכון המקדש)

בישראל גובר החשש מפני הסלמה ביטחונית בחג הפסח הקרוב סביב הר הבית, מה שלא מפריע לגורמים שונים לנסות ולהצית את האש בעצמם.

"מכון המקדש" העוסק בחקר בית המקדש ופועל כדי להביא להקמת בית המקדש השלישי, פרסם אמש (שלישי) כי תחת מעטה סודיות חיתן בהר הבית זוג יהודים.

לפי הפרסום בעמוד הפייסבוק של המכון, כפי שהוא ב-ynet, זוג מאורס פנה על הרב חיים ריצ'מן, מנהל הפעילות הבינלאומית של המכון, וביקש שינהל את חתונתם בהר הבית. ריצ'מן נענה לבקשה לאחר התייעצות עם פוסקים ובחינת ההלכה.

הכלה עם הטבעת (צילום: מכון המקדש)

לפי הפרסום של המכון, בני הזוג נפגשו עם הרב בשעת בוקר מוקדמת בעיר העתיקה בירושלים, שם בירכו על היין. העדים נפגשו איתם בכניסה להר, כאשר תוך כדי הליכה לאורך ההיקף המזרחי של ההר, בעת שהמבקרים עוקבים כי המשטרה לא מבחינים בנעשה, אמר החתן לכלה: "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל", והניח את הטבעת על האצבע שלה אל מול עיני העדים.

בעמוד הפייסבוק של המכון פורסמה שתי תמונות מהטקס של הזוג הטרי כשבמכון מציינים כי הרגע תועד בווידאו אך לפבקשת הזוג הוא לא מתפרסם.

הנישואין (צילום: מכון המקדש)

"חופה בפועל בהר הבית היא אירוע חד פעמי בהיסטוריה, מאז חורבן הבית לפני 2,000 שנה", כתבו בפרסום המכון וציינו כי קיום הטקס בהר הבית הוא הישג גדול "נוכח האפליה האנטי-יהודית של הוואקף והמשטרה, שדוחה כל ביטוי יהודי באתר הקדוש".

יצוין כי מדובר באירוע חריג מאוד במתחם בו פועלת המשטרה כל הזמן כדי להרגיע את הרוחות, הן במעצר מתפרעים או פרובוקטורים והן במעצר יהודים שמנסים להתפלל בהר הבית, בניגוד לכללים.

בעלי חזות חרדית בהר הבית. ארכיון (צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש)

במטה ארגוני המקדש אמרו כי הם "מברכים את הזוג הטרי על נישואיהם בהר הקודש. אין כמו המקום הזה להתחיל בו חיים של קדושה. עם זאת, צר מאוד שמעשה יהודי כזה הפך לנדיר בגלל מדיניות אפלייה בלתי חוקית של הרשויות בהר הבית, האוסרות כל ביטוי יהודי במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר