אנטישמיות נגד חרדים?

ראש מועצת יסוד המעלה: מתנגדים לבית ספר חרדי בשטחנו

ראש מועצת יסוד המעלה, אילן אור, במכתב רשמי ששלח למשרד החינוך, מביע התנגדות בכל תוקף להקמת בית ספר חרדי מכל סוג בשטח המועצה. משרד החינוך: "רואים זאת בחומרה רבה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

אנטישמיות נגד חרדים? ראש מועצת יסוד המעלה, אילן אור, במכתב רשמי ששלח למשרד החינוך, מביע התנגדות בכל תוקף להקמת בית ספר חרדי מכל סוג במועצה המקומית יסוד המעלה.

26 בנות חרדיות בבית הספר "אוהלי תורה" ביסוד המעלה סיימו את לימודיהם וייאלצו למצוא בית ספר חדש לאחר שבית הספר פעל ללא רישיון ואישורים רלוונטיים בבניין שיועד למגורים.

בבית הספר טענו כי ראש מועצת יסוד המעלה מתנגד להענקת האישורים הרלוונטיים מאחר ומדובר בשנאת חרדים, אולם גם פנייה לוועדות התכנון והבנייה המקומית והמחוזית שאינן כפופות לראש המועצה לא אישרו את הפעלת בית הספר.

במוסד החינוכי אף פנו לשתי ערכאות בתי משפט וגם שם נדחו על הסף.

במכתב ששיגר ראש המועצה לראשי משרד החינוך הוא כותב: "הרשות המקומית ביסוד המעלה בראשותי מתנגדת בכל תוקף להקמת בית ספר חרדי מכל סוג במועצה המקומית יסוד המעלה".

המכתב של ראש המועצה

"המועצה המקומית יסוד המעלה הינה ישוב בעל צביון חילוני ולא ניתן יד למסגרת חינוכית שאינה מבטאת את צביון היישוב ואף חותרת תחתיו תוך מעבר על חוקי המדינה", כתב.

גורמים בבית הספר תוקפים את ראש המועצה וטוענים כי מדובר באנטישמיות. "כיצד ייתכן שראש מועצה בישראל מעז לכתוב כי הוא מסרב להקים בית ספר חרדי בתחומו. אם הוא היה כותב ככה על ערבים כל המדינה היית קמה עליו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "משרד החינוך רואה בחומרה רבה עמדה שמתנגדת להקמת בית ספר חרדי ביישוב חילוני. משרד החינוך לא העניק רישיון לבית הספר מנימוקים שנוגעים לנושאי תכנון, בנייה והיתרי שימוש. היה ותוגש בקשה מסודרת להקמת בית ספר חרדי ביישוב, היא תיבחן בהתאם.

"יודגש שמנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות שבהן מתגוררות תלמידות בית הספר אחראים לשיבוץ התלמידות בבתי ספר מתאימים, עם סגירתו של בית הספר, והדבר מתבצע בתיאום עם משרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר