"מה ראה לשטות זו?"

הפתעה ב'קמחא דפסחא': הרב גרוסמן בחיבוק חם ליאיר לפיד

הרב יצחק דוד גרוסמן הצטלם עם יו"ר 'יש עתיד' במסגרת מבצע קמחא דפסחא השנתי שלו, צילום שמעורר זעם רב בקרב עסקנים חרדיים. "האם בשביל סיוע רגעי שווה להקריב את הכל?" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב גרוסמן מחבק את לפיד (צילומים: דוברות 'יש עתיד')

זעם רב בקרב עסקנים בציבור החרדי בעקבות שיתוף הפעולה וההכרה של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן ביו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, שחרת על דגלו את הפגיעה ביהדות וההסתה נגד הציבור החרדי.

לפיד הוזמן על ידי הרב יצחק דוד גרוסמן לסייע בחלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח זאת במסגרת מבצע "חג שבע לילדים" הנערך זו השנה -13 בהובלת עמותת "מגדל אור" בראשותו של הרב, וזאת שנים ספורות לאחר שכשר האוצר של מדינת ישראל סירב להשתתף במכירת החמץ של המדינה.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הגיע בשעות הבוקר למחנה סירקין בפתח תקווה, הצטלם עם הרב גרוסמן וסייע באריזת חבילות המזון שיועברו לנקודות החלוקה הפרוסות בכל רחבי הארץ ויגיעו למאות בתי משפחות נזקקות לקראת חג הפסח.

לפיד לוחץ יד לחייל חרדי

במהלך הביקור אמר הרב גרוסמן: "אין לי מילים להודות ליאיר על הגעתו אלינו למבצע 'חג שבע' שבו אנחנו מחבקים את כולם. אני חושב שעצם הדבר שאנחנו ביחד כאן כל הציבור, דתיים, חילוניים, אשכנזים וספרדיים, זה הביטוי המעשי של המהות של עם ישראל ואהבת לרעך כמוך".

יו"ר ''יש עתיד'' יאיר לפיד אמר: ''יבורך הרב גרוסמן על המפעל הנהדר הזה. אני רואה כאן את כל היהודים הטובים האלו שלא שואלים את עצמם איזה שבט הם, או איזה קבוצה הם או איזה מפלגה הם אלא רק מה עם ישראל צריך לפני החג ובאים ומחבקים ואורזים ועושים מצווה גדולה שכולנו שמחים לעשות אותה ביחד".

ח"כ לפיד הוסיף כי "המדינה הזאת כבר עסוקה שבועות ארוכים כל הזמן בשנאה, ואנחנו צריכים להיות עסוקים באהבה. אנחנו צריכים להיות עסוקים במה שאנחנו באמת ובמה שמדינת ישראל באמת - שזה נתינה ועוצמה ואהבה, אהבת חינם ולדעת שכולנו פה ביחד ערבים זה לזה באמת. בשביל זה באתי לכאן ולכן אנחנו נמצאים פה ביחד".

צפו: הרב גרוסמן עם יאיר לפיד

אלא שבמקביל עוררה כאמור ההזמנה זעם רב בקרב עסקנים הקובלים על ההכרה הרשמית של רב וגדול בישראל בדמות השנויה במחלוקת שעשתה קריירה מהסתה נגד הציבור החרדי ומרמיסת עקרונותיו וערכיו.

"כיצד מעז רב מכובד הנמנה על הציבור החרדי להזמין באופן רשמי אדם שדורך על כל הקדוש והיקר לנו זאת מתוך ידיעה שהביקור מסייע לו לחדור לתוך הקונצנזוס הישראלי והחרדי כפורש טלפיו ואומר כשר אני", הם תוהים. "הרי כולנו יודעים שהמטרה האמיתית שלו היא להצטלם עם הרב ולפרסם את החיבוק הזה בקרב כלל האוכלוסיה על מנת להטעות את ציבור שומרי המסורת שיחשבו שהוא מקובל גם בקרב הרבנים ובקרב המגזר החרדי. מה יגיד אדם חילוני המתגורר בשדרות או באופקים או בקריית שמונה וכעת יחשוב שאכן לפיד שינה את עורו והפך לכשר".

"האם בשביל סיוע רגעי למבצע קמחא דפסחא, חשוב ככל שיהיה, שווה לנו להקריב את הכל? האם נלקחה בחשבון העובדה שאולי הביקור יגרום למצביעים מתלבטים להצביע עבור יש עתיד לאחר שישכנעו שאכן השד לא נורא כל כך וכי אפילו רבנים מקבלים אותו?", הם מוסיפים.

לדבריהם: "אדם שירק על כל הקדוש והיקר לנו. קיצץ בתקציבי הישיבות, ניסה להרוס את עולם התורה והישיבות, ביקש לפגוע בחינוך ילדי ישראל, מוטט את מטה לחמם של משפחות ברוכות הילדים האם ראוי להזמין אותו בשביל תמונה? תמהנו על הרב גרוסמן שראה לשטות זו".

מנגד מסבירים גורמים אחרים כי המצאותו של לפיד בזירה הפוליטית הינו עובדה מוגמרת שיש לקבלה ולשתף עימה פעולה. "הרב גרוסמן הינו יהודי קדוש שכולו אהבת ישראל ואחדות העם והוא לא עושה שיקולים כאלו ואחרים המתאימים לגורמים אינטרסנטים. אם הוא השתכנע שכדאי להזמין את לפיד הרי שזה מה שהיה צריך לעשות", מסבירים הגורמים.

"עדיף לחבק ולפעול מתוך הידברות מאשר לתקוף ולהחרים", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר