"סירבתי לתמונה עם יאיר לפיד"

החייל החרדי ל'כיכר השבת': "נפגעתי מלפיד כמו כל חרדי"

תמונת החייל החרדי עם לפיד ב'קחמא דפסחא' עוררה סערה, בעקבותיה, אומר החייל ל"כיכר השבת" כי סירב להצטלם איתו. "נפגעתי מלפיד כמו כל חרדי. מרגיז אותי שמשתמשים בכך", אמר (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות יש עתיד)

תמונתו של החייל החרדי שהצטלם בשעות הצהריים (רביעי) עם יו''ר יש עתיד יאיר לפיד במסגרת חלוקת מזון לנזקקים של עמותת "חג שבע" של הרב יצחק דוד גרוסמן, עוררה סערה בציבור החרדי.

עסקנים חרדים טענו כי לפיד שנחשב למיומן בשימוש באמצעי המדיה ובכלי התקשורת עשה את הסיבוב שלו על אותו חייל וזכה לתיעוד עם חייל חרדי שכה נחוץ לו.

בשיחה עם "כיכר השבת" מבהיר החייל החרדי י.ה. כי התמונה יצאה שלא על דעתו וחושף כי סירב לתמונה אישית עם לפיד שביקש להצטלם עימו.

החייל שהינו רב מפח"ט סדיר בחטיבה 55 של הצנחנים במילואים מספר כי במסגרת יום היח"צ התנדבו החיילים במחנה סירקין לאריזת סלי מזון המיועדים עבור נזקקים. "פתאום הרב גרוסמן ויאיר לפיד נכנסו", הוא מספר. "הרב גרוסמן הביא אותו אליי שאלחץ לו יד, לחצתי לו יד. זה נימוסים. כללי התנהגות גם אם זה היה ראש הממשלה נתניהו או כל אישיות אחרת".

צפו: הרב גרוסמן עם יאיר לפיד (צילום: דוברות 'יש עתיד')

"הייתי חייב ללחוץ את ידו", מבהיר החייל, "אך מרגיז אותי שביש עתיד משתמשים בכך על גבי. אני נפגעתי מלפיד כמו כל חרדי. אני אברך כולל והמשפחה שלי נפגעה מהקיצוצים שלו בתקופת כהונתו כשר אוצר".

לדבריו: "אני רחוק מלהזדהות עמו ויתרה מכך כאשר לאחר מכן התקיימה ישיבה ולפיד ביקש להצטלם איתי סירבתי. אני לא מוכן להצטלם איתו. אני לומד תורה והוא פגע בציבור החרדי".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הגיע בשעות הבוקר למחנה סירקין בפתח תקווה, הצטלם עם הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן וסייע באריזת חבילות המזון שיועברו לנקודות החלוקה הפרוסות בכל רחבי הארץ ויגיעו למאות בתי משפחות נזקקות לקראת חג הפסח.

לפיד הוזמן על ידי הרב גרוסמן לסייע בחלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח זאת במסגרת מבצע "חג שבע לילדים" הנערך זו השנה -13 בהובלת עמותת "מגדל אור" בראשותו של הרב, וזאת שנים ספורות לאחר שכשר האוצר של מדינת ישראל סירב להשתתף במכירת החמץ של המדינה.

הרב גרוסמן עם לפיד

בקרב עסקנים בציבור החרדי שורר זעם רב בעקבות שיתוף הפעולה וההכרה של הרב גרוסמן בלפיד, שחרת על דגלו את הפגיעה ביהדות וההסתה נגד הציבור החרדי.

"האם בשביל סיוע רגעי למבצע קמחא דפסחא, חשוב ככל שיהיה, שווה לנו להקריב את הכל?", תהו העסקנים. "האם נלקחה בחשבון העובדה שאולי הביקור יגרום למצביעים מתלבטים להצביע עבור יש עתיד לאחר שישכנעו שאכן השד לא נורא כל כך וכי אפילו רבנים מקבלים אותו?".

לדבריהם: "אדם שירק על כל הקדוש והיקר לנו. קיצץ בתקציבי הישיבות, ניסה להרוס את עולם התורה והישיבות, ביקש לפגוע בחינוך ילדי ישראל, מוטט את מטה לחמם של משפחות ברוכות הילדים האם ראוי להזמין אותו בשביל תמונה? תמהנו על הרב גרוסמן שראה לשטות זו".

מנגד, גורמים אחרים טענו כי "עדיף לחבק ולפעול מתוך הידברות מאשר לתקוף ולהחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר