חתונת הזוג בהר הבית

'יתד' מזהיר: חשש כבד מפני הסלמה ביטחונית

לאחר הפרסום על בני הזוג היהודיים שהתחתנו בחשאי בהר הבית, מזהיר העיתון "יתד נאמן" מפני חשש להסלמה ביטחונית לקראת חג הפסח ומאשים את בני הזוג בפרובוקציה ובהתגרות (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רגע הקידושין בהר הבית (צילום: מכון המקדש)

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" ובכלי תקשורת נוספים על בני הזוג היהודיים שהתחתנו בחשאי בהר הבית לפני מספר ימים, מזהיר הבוקר (חמישי) העיתון "יתד נאמן" מפני חשש להסלמה ביטחונית לקראת חג הפסח ומאשים את בני הזוג בפרובוקציה ובהתגרות.

"פרובוקציה חמורה תוך חילול הקודש וחילול שם שמים", מגדיר זאת העיתון וכותב כי "האירוע המדובר המצטרף לשרשרת פעילויות שמנסים לקדם ארגונים הזויים במטרה לפתות ולהכשיל יהודים בעלייה להר הבית, מעורר חשש כבד מפני הסלמה ביטחונית, בפרט לקראת חג הפסח כאשר המצב הביטחוני באזור רגיש במיוחד".

העיתון מדווח על "טקס החתונה החשאי", ומצטט את דבר הארגון שעמד מאחורי הנישואין כי מדובר ב"הישג גדול", ומדגיש כי מדובר כאמור באירוע חריג מאוד במתחם בו פועלת המשטרה כל העת לבלימת ההסתה ולהרגעת הרוחות, הן במעצר מתפרעים או פרובוקטורים והן במעצר קומץ יהודים הזויים המנסים לעלות להר הבית, בניגוד להלכה ולדעת כל גדולי ישראל ובניגוד לכללים.

העיתון מזכיר כי פורסם פסק הלכה על-ידי כל גדולי ישראל בחודש אדר תשע"ג, לאחר שכבר פורסם פסק הלכה נחרץ בשנת תשכ"ז, על-ידי כל גדולי ישראל דאז, ובו נכתב כי האיסור לעלות להר הבית בתוקפו ואין להתפתות חלילה לארגונים שונים ומשונים המבקשים להכשיל את הרבים בעוון חמור זה של עליה להר הבית בניגוד להלכה.

"קבוצות אלו אף מעיזות להרים יד כנגד פסק ההלכה בטענה שכביכול אינו בתוקפו ולערער על הפעולות הנעשות למניעת העלייה של יהודים להר הבית", נכתב ב'יתד נאמן'. "יודגש כי רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, התריע פעמים רבות והביע כאבו על המכשלה החמורה והנוראה בעלייה להר הבית, ואמר כי חובה למנוע בכל דרך ואף להעמיד שומרים לדאוג שיהודים לא יעלו ח"ו להר הבית ובכך לעבור על איסור חמור של כרת, רח"ל".

'יתד' שב ומזכיר את האיסור לעלות להר הבית בציטוט מכתבם של גדולי ישראל "הרינו מבקשים בזה לחזק ולהוסיף על איסור זה ולומר שלא נשתנה ההלכה, והאיסור בתוקפו עד שיזכנו הקב"ה לגאולה שלימה ולבניין בית מקדשנו. אחינו בני ישראל הישמרו מעלות בהר ונגוע בקצהו!", ומביא את רשימת הרבנים אשר חתמו על המכתב ובראשם מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר