"השערורייה" החדשה

"בית יעקב" בנתניה חילק לוח הכפל עם 'הערה' על ניקיון הבית

שתי אמהות לתלמידות "בית יעקב" בנתניה מתלוננות על כך שבנותיהן קיבלו מבית הספר לוח הכפל ובו הערה לניקיון הבית. הסופר חיים ולדר: "זו לא השפלה. זה כבוד. זה חינוך לעזרה בבית" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

תלמידות בתי הספר "בית יעקב" בכל רחבי הארץ יצאו בימים האחרונים לחופשת הפסח זאת בעיקר על מנת שיוכלו לעזור ולסייע להוריהן בניקיונות לחג.

אולם צעד שעשו בבית הספר בית יעקב בעיר נתניה מגיע לכותרות לאחר שחילקו לבנות מטלית עם לוח הכפל ועליו הערה על ניקיון הבית וכיבוד ההורים, זאת בכדי שהבנות יוכלו לשנן את חומר הלימודים כאשר הן מסייעות בעבודות הבית.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (חמישי) כי שתי אמהות לתלמידות בבית הספר שמשתייך לרשת החינוך העצמאי, טוענות כי בנותיהן קיבלו דף ללימוד לוח הכפל לקראת חופשת חג הפסח.

הבעיה של האמהות הינה בהערה ה"שוביניסטית", כלשון העיתון, שנכתבה על הדף: "לתלמידה המבריקה, שביד הסמרטוט משפשפת מבריקה, לוח הכפל שנני, למדי ובכפל כפלים הורייך כבדי".

לטענת העיתון ההורים הגיבו בזעם. "מדובר בשערורייה", אמרה אחת מהן. "זה פשוט מקומם, פוגע ומעליב שתלמידות צריכות לקבל דף כזה בבית־הספר", הוסיפה אחרת.

לדברי אחת האמהות: "מדוע צריכות תלמידות בגיל כה צעיר להבין שהתפקיד שלהן הוא למרק בתים ולשפשף עם סמרטוט ביד? מקובל שצריך ללמוד ולשנן, אבל זו הערה מעליבה ופוגענית".

הסופר חיים ולדר אומר ל"כיכר השבת" כי "אני חושב שזו לא השפלה. זה כבוד. זה חינוך לעזרה בבית. מה שאצלם השפלה אצלנו כבוד".

בעיריית נתניה אמרו לעיתון בתגובה כי המנהל תוזמן לבירור והוסיפו כי "מדובר בבית־הספר שמשתייך לזרם החינוך העצמאי ואינו כפוף לתוכנית הלימודים הכללית ולתוכניות מינהל חינוך העיריות. נבהיר כי תוכן הדברים מנוגד לחלוטין לערכים שאותם מנחיל מינהל החינוך העירוני הדוגל בפתיחות הישגית ובחדשנות".

מנהל בית הספר סירבה להגיב לעיתון.

גורמים חינוכיים מגיבים ל"כיכר השבת" ואומרים כי מדובר בסערה בכוס מים. "חבל מאוד שיש אמהות כאלו שמנסות לרכב על גל ההסתה נגד הציבור החרדי ולהשמיץ ללא סיבה".

לדבריהם, "אין שום בעיה שתלמידות ינצלו את זמן הנקיונות וישננו חומרי לימוד. במקום לציין כותרת חיובית שהבנות החרדיות משלבות לימודים עם נקיונות לקראת החג ולצד כל זה העזרה החשובה להורים, בוחרות אותן אמהות לתקוף ללא סיבה. להיפך. זו גאווה בשבילנו שהתלמידות משלבות לימודים שינון וחזרה יחד עם עזרה בעבודות הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר