מרן הגראי"ל שטיינמן הורה לנשים: לומר 20 פרקי תהילים

קבוצת נשים ביקשה עצה ממרן הרב שטיינמן לאחר שאכלו מאכלות אסורות. בתחילה, ראש הישיבה נבהל ולאחר מכן הורה להן לקרוא 20 פרקי תהילים. ומה הכי מתוק אצל ראש הישיבה? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: שוקי לרר)

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, מספר כי לאחרונה נשאל מרן על קבוצה של נשים שנכשלו רח"ל במאכלות אסורות, ומבקשות תיקון לנפשם על כך.

בתחילה, כששמע ראש הישיבה את הדבר, נבהל, והתחיל להתאנח אוי אוי... ולא השיב תשובה, עד שלבסוף כשהפצירו מאד, אמר מרן הגראי"ל: "שיגידו בכל יום עשרים פרקי תהלים".

ומספר עוד הרב שניידר כי באחד הימים כשדיבר מרן ראש הישיבה על המתיקות הנפלאה של לימוד גמרא עם רש"י ותוס'. שאלו אותו: "אם כן למה מבקשים בכל יום והערב נא את דברי תורתך בפינו, הרי זה מתוק ביותר?".

מרן הרב שטיינמן משיב לשאלות בשבוע שעבר (צילום: אדי ביסמוט)

והשיב: "דער יצר הרע קען מאככין אפילו צוקער זאלל זיין ביטער... היצר הרע יכול לעשות שאפילו סוכר יהיה מר... ועל זה אנו מבקשים שהיצר הרע לא יפריע לנו להרגיש את המתיקות שבתורה".

ומציין הרב שניידר כי לא שייך להסתיר את ההרגשה האופפת את כל העומד בסמוך ורואה האיך שרבינו אומר את המשפט הזה, "גמרא רש"י און תוס' איז דאך אזיי זיס..." גמרא רש"י תוס' זה כל כך מתוק... והלואי ונזכה להרגיש מעין ממה שמרגיש רבינו, והיינו מאושרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר