"אטימות של הפקידים"

שר הרווחה חשף: "מאות מיליוני שקלים לא הועברו לניצולי שואה"

שר הרווחה חיים כץ חשף "עושק של שנים", כלשונו, לפיו, מיום הקמת המדינה לא הועברו לניצולי שואה יותר מ-400 מיליון שקל. ומה מגיבים ברשות לזכויות ניצולי השואה על הטענות? (חדשות)

השר חיים כץ במסיבת העיתונאים, הבוקר (צילום: מוטי קמחי - ynet)

שר הרווחה חיים כץ חשף הבוקר (חמישי) במסיבת עיתונאים "עושק של שנים", כלשונו, לפיו, מיום הקמת המדינה לא הועברו לניצולי שואה יותר מ-400 מיליון שקלים.

לפי נתוני משרד הרווחה, 20 אלף ניצולי שואה החיים בישראל לא מימשו את זכויותיהם בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל. את הנתונים קיבל משרד הרווחה מהרשות לזכויות ניצולי השואה לאחר מאבק ארוך.

על פי נתוני משרד הרווחה, בישראל חיים כיום 194,468 ניצולי שואה, מתוכם 65,134 אלף מקבלים גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי.

במשרד הרווחה גיבשו תוכנית חדשה לפיה, 4,193 ניצולי שואה בני 90 ומעלה, שעד כה לא קיבלו כלל גמלת סיעוד, יהיו זכאים לה באופן אוטומטי. בנוסף, 3,281 ניצולים שעד עתה לא קיבלו תוספת שעות סיעוד יקבלו תוספת של תשע שעות.

5,963 ניצולי שואה יעלו אוטומטית, בתוכנית החדשה, מרמת הסיעוד הבינונית לגבוהה ויהנו מתוספת של 438 שקל בחודש. 14,063 ניצולי שואה, שעד עתה לא קיבלו הטבות בחברת החשמל יקבלו הטבה של 112 שקל לחודש.

כץ תקף את העובדה שהמידע על ניצולי השואה בישראל היה שמור בסוד ותקף את הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר. "אני מצפה שתחקרו ותגרמו לסגירת הרשות לזכויות ניצולי שואה, וכל הטיפול יעשה דרך הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה. לחיצת כפתור הייתה מונעת גזל של כ-400 מיליון שקלים", אמר השר.

"זה נראה לי הזוי ששר הרווחה לא יכול לעזור לאוכלוסיות חלשות שעשו משהו עבור המדינה הזאת", אמר כץ. "הנתונים שאנחנו מציגים משקפים בבירור איך כולנו נכשלנו. איך הביורוקרטיה, האטימות של הפקידים וריבוי הגופים המטפלים בנושא הביאו למצב שיש ניצולים הרעבים לפת לחם, סובלים מקור וחוסר התייחסות. נעשה את כל מה שאפשר על מנת למנוע את הסבל הנורא ונאפשר להם לחיות בכבוד. לראשונה ננסה לבצע מהלך שבו מי שזקוק לסיוע יקבל יותר מאלו שלא צריכים".

מהרשות לזכויות ניצולי השואה שבמשרד האוצר נמסר בתגובה: "הרשות לזכויות ניצולי השואה מעבירה נתונים לכל גוף ציבורי שמבקש להעניק סיוע לניצולים. כל טענה אחרת אינה נכונה בעליל. הרשות מעבירה מידע באופן קבוע לגופים שונים, בהם המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים, ועוד.

"נבהיר כי טענות משרד הרווחה שגויות. הרשות ביקשה ממשרד הרווחה הבהרות לצורך מה נדרש מידע אישי רגיש. היועץ המשפטי לממשלה הנחה את הרשות שלא להעביר פרטים מזהים. לכן, ובהתאם להנחייתו, העבירה הרשות את כל מסד הנתונים בנפרד מהפרטים האישיים של הניצולים.

"‪אנו מצרים על כך ששר הרווחה עושה בניצולי השואה שימוש ציני למען עשיית רווח פוליטי וכותרות בתקשורת. הרשות תמשיך לטפל בניצולי השואה בחרדת קודש ותקצה עבורם את כל המשאבים הדרושים תוך שיתוף פעולה ומידע עם כל הגורמים הרלוונטיים. אנו מציעים לשר כץ לחפש כותרות במקומות אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר