מאמינים בניסים, בך פחות / ביקורת

שירים שנועדו ברובם למלא מכסת רצועות, חומרים ממוחזרים וחסרי עניין ועוד מרכיבים שונים ומשונים - והרי לכם התקליט החדש של יעקב שוואקי. אם שני שירים יחסית טובים מספקים אתכם, נראה כי אתם קהל היעד של היצירה הזו, אנחנו פחות התחברנו

לוי שינדלר | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

אין לי הרבה מה לספר על היצירה האומללה הזו. כואב לי. בלב, באוזן, ובכל חמשת חושיי האומללים. כואב לראות אמן בסדר גודל כזה, עם קול קטיפתי ורך כשלו ורזומה משובח המכיל יצירות כ'אב הרחמים' ו'משוך', מדרדר עצמו לשאול המוזיקה החדשה, המשלבת בחוסר חן הגייה חסידית עם נגיעות מזרח תיכוניות ומשפטים מעוררי מחשבה כגון "אני מאמין בניסים, אני יודע שיש אלוקים".

אבי מורי אמר לי לא פעם "לוי, לעולם אל תעשה דבר שאינך יודע לעשות". אפשר להבין את הרצון של שוואקי להוכיח את עצמו גם מחוץ למגרש הביתי והחסידי, אבל זה פשוט לא עושה לו טוב. הלחנים הממחזרים את עצמם ללא הרף, הטקסטים הרדודים ברובם והגרוע מקול ומכל - חוסר ההתאמה בין המבטא וההגייה של האמן לעברית מדוברת, זה לא מתאים לו ולחלוטין לא הז'אנר שעליו להתעסק בו.

יש לציין כי ניתן למצוא באלבום אתנחתא שפויה בשיר 'מה אהבתי', המשמר מעט את גבולות המושג 'שיר חסידי' (אחד השירים הבודדים אם לא היחיד המבוצע כל כולו בהגייה חסידית).

וכן לא אפסח על הבלדה המרגשת 'מרן שלי', מכתב שטוף דמעות אותו שר שוואקי בהתרפקות וגעגוע לרבו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

הייתי מביע את דעתי על המוזיקה והעיבודים הלא גרועים במיוחד, אך חבל על הדיו הווירטואלי. שניים או שלושה שירים סבירים אינם יכולים להצדיק אלבום שלם, וכשרוב האלבום מכיל תכנים שכל ייעודם היה למלא תקליט ותו לא - התוצאה מאכזבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר