לקראת הבחירות המקדימות בניו-יורק

טראמפ נאבק על הקול היהודי: פגש עיתונאים חרדים

בזמן שחסידות סאטמר מתגייסת למענה של הילרי קלינטון, מנסה המועמד הרפובליקני המוביל לגייס את הקול היהודי. צפו בפגישתו עם עיתונאים חרדים ובדבריו על נתניהו (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ בפגישתו עם העיתונאים (Jewish Insider)

המירוץ לנשיאות ארצות הברית: מתמודדי המפלגות מצחצחים חרבות במאבק לקראת הבחירות הפנימיות שייערכו בניו-יורק ביום שלישי הקרוב.

הפעם, לאור העובדה שמדובר במדינה בה מתגורר ציבור חרדי גדול משקיעים המועמדים השונים מאמץ רב בחיזור אחר הקול החרדי.

אמש פורסם בכיכר השבת כי בפלגי חסידות סאטמר יצאו בקריאה לתמוך במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בטענה שמדובר בידידת העם היהודי. גם במפלגה הרפובליקנית לא שוקטים על השמרים ואחרי הביקורים המתוקשרים של המועמדים הרפובליקנים טד קרוז וג'ון קייסיק ברחובות בורו פארק והשתתפות בטקס אפיית מצות הגיע תורו של המועמד המוביל דונלד טראמפ לכנס מסיבת עיתונאים בה השתתפו עסקנים, אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל לשיחה פנים מול פנים עם המועמד הצבעוני.

טראמפ טען כי נעלב מיחסו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לגבי התבטאותו שלו בנוגע לאיסור כניסת פליטים מוסלמים לארצות הברית.

"הייתי מאוכזב מהתגובה שלו", הצהיר טראמפ.

"אני מחבב אותו. תמיד אהבתי אותו, "אמר טראמפ על נתניהו. "אני חייב לומר שהתאכזבתי מההודעה שלו".

הפגישה התקיימה בקומה ה -25 של מגדל טראמפ במנהטן ובמהלכה ענה איש העסקים על שאלות בסוגיית יחסו לההתנחלויות, תהליך השלום, סיוע החוץ האמריקאי ויחסיו עם הקהילה היהודית.

יעקב קורנבלי, פרשן חרדי בניו יורק אומר לכיכר השבת כי מטרת המתמודדים הרפובליקנים במאבקם על הקול החרדי הינה למנוע מטראמפ מלזכות בסך 50 ההאחוזים מצירי ניו יורק ובכך להקשות עליו מלהגיע למספר הצירים הנחוץ עבורו בכדי לזכות בתואר מועמד המפלגה הרפובליקנית עוד לפני הוועידה שתתקיים בחודש יוני הקרוב.

"לציבור החרדי יש השפעה מסויימת והם יכולים להכריע בכך ולכן אנו רואים את המאמץ שעושים המתמודדים השונים", אומר קורנבלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר