חדשות סוף השבוע

צה"ל העביר גופת מחבל בניגוד להוראת נתניהו, סנדרס נפגש עם האפיפיור

בן 17 נדקר למוות בעפולה, האפיפיור פגש את סנדרס, צה"ל העביר גופת מחבל למרות הוראת נתניהו, והשמלה של מלכת הולנד עוררה סערה בגלל צלב קרס. "כיכר השבת" מסכם עבורכם את חדשות סוף השבוע (אקטואליה)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: פלאש 90)

דקירה בעפולה: בליל שבת לפנות בוקר, נדקר יובל אוסדון, נער בן 17 בשכונת גבעת המורה בעפולה. הנער נפצע קשה ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר כמה שעות הוא נפטר מפצעיו. על פי דיווח המשטרה, הרקע לדקירה הוא ככל הנראה פלילי. משפחתו של הנער מספרת על על ילד אהוב שהיה מטפל בבעלי חיים. "הלך לי ילד על סתם" אמר האב, והוסיף כי הוא מבקש מהמשטרה למצות את הדין עם האשמים בלי רחמים: "בן אדם בא עם סכין, לא כדי לקלף תפוזים. הוא בא במטרה אחת - לרצוח לי את הבן. אין יותר חד משמעי מזה". חקירת המשטרה נמשכת.

תקלה? הלווית המחבל שהסתער שלשום (חמישי) על כוח צה"ל ליד מחנה הפליטים בסמוך לגוש עציון ונורה למוות שהתרחשה השבת מעוררת סערה, זאת לאחר שלא ברור כיצד הוחזרה גופת המחבל למרות העובדה שראש הממשלה הורה לאחר אירוע הדקירה בחברון לא להעביר מעתה גופות מחבלים לידי הפלסטינים. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ב"תקלה שמקורה באי הבנה שתתוחקר".

סנדרס והאפיפיור: ברני סנדרס, המועמד היהודי מהמפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, נפגש בוותיקן עם האפיפיור לדיון על הפער בעולם בין עשירים לעניים שהוגדר על ידם כ"לא מוסרי". בתגובה לטענות המבקרים על התערבותו הפנימית של האפיפיור בבחירות, אמר פרנציסקוס: "מי שחושב שפגישתי עם סנדרס הייתה פוליטית שיילך לפסיכיאטר". מאוחר יותר ביקר האפיפיור ביוון ולקח עמו שלוש משפחות של פליטים מסוריה שבתיהם הופצצו: "מחווה של קבלת פנים כלפי הפליטים" נמסר מדוברות הוותיקן.

רעש ביפן: שתי רעידות אדמה התרחשו ביפן במהלך השבת, בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר. ביפן דווח על עשרות הרוגים ואלפי פצועים. עשרות בני אדם נשארו לכודים מתחת ההריסות ובאיזור התמוטטו גשרים ופרצו שריפות. זמן קצר לאחר רעידת האדמה דווח ביפן על קצף לבן שהחל לכסות את רחובות העיר. תעלומת הבועות הלבנות שיצאו מבין ההריסות אינה ברורה. חלק מהתושבים טוענים כי רעידת האדמה גרמה לפיצוץ צינור תת קרקעי שהביא להתפשטות החומר המסתורי.

חילוץ בנגב: מזג האוויר הנוח הביא לעלייה בכמות המטיילים ברחבי הארץ. במהלך השבת הוזעקו מתנדבי יחידת חילוץ ערבה של משטרת המחוז הדרומי כדי לחלץ קבוצה של 70 מטיילים שנקלעו למצוקה בבנחל פרס בנגב עקב עומס החום, מטיילת בת 78 פונתה לבית החולים בסורוקה.

אונסק"ו מעורר סערה: ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם יצא השבוע בהכרזה דרמטית כי "לעם היהודי אין קשר להר הבית". בהחלטתם האשימו באונסק"ו את ישראל בזיוף קברים במזרח ירושלים. הארגון אימץ בסוף השבוע החלטה שקבעה כי לעם היהודי אין קשרים דתיים להר הבית ולכותל המערבי, הוא אף גינה את פעולות ישראל בגל הטרור הנוכחי. בתגובה, שלח בסוף השבוע יאיר לפיד מכתב למזכ"לית הארגון בו כתב: "ההסתה הפלסטינית לגבי הר הבית - שהוכחה פעם אחר פעם כשקרית - עלתה כבר בחייהם של עשרות ישראלים בגל הטרור הנוכחי. החלטתכם מזינה ומאריכה את גל הטרור הזה ותגרום למותם של חפים מפשע נוספים".

מורשת מפוקפקת: תחקיר של העיתונאית אילנה דיין בתכנית "עובדה" בה הואשם השר המנוח רחבעם זאבי ז"ל בין היתר בשורה של מעשים חמורים נגד חיילות ממשיך לעורר סערה. משני צדי המתרס הפוליטי התקבלו תגובות שונות לתחקיר. ח"כ זהבה גלאון קראה להקפיא את "מורשת גנדי" לאלתר בטענה ש"מי שהנחה להרוג שבויים ולהתעלל בגופותיהם וסיכן חיילים לא ראוי להנצחה בצה"ל" כך גלאון. אביגדור ליברמן, מנגד, כינה את גנדי "גיבור" והאשים את אילנה דיין בחזרה לחיק השמאל. בתקשורת דווח כי מורשת גנדי מתוקצבת בסכום גבוה מאשר מורשת הרצל או ז'בוטינסקי

ובקצרה:

נשיא צרפת החל את ביקורו במזרח התיכון. היום הוא הגיע ללבנון. ובהמשך יגיע לירדן ומצרים. בעת ביקורו, התחייב לתרום מיליוני אירו ללבנון כדי להתמודד עם בעיית הפליטים. מלכת הולנד עוררה סערה בעת ביקורה בגרמניה, זאת לאחר שעל שמלתה נמצא סמל צלב קרס. סוף השבוע היה לא קל גם לארגון חמאס, זאת לאחר שחשבון הטוויטר של הזרוע הצבאית של הארגון נחסם.

בהמשך השבוע: כדאי לעקוב אחרי ההתפתחות בפריימריז בארצות הברית שמגיעים לשיא ביום שלישי בניו יורק מרובת הצירים. המובילים: קלינטון מהמפלגה הדמוקרטית, וטראמפ מהמפלגה הרפובליקנית, שיכולים לסגור את ההתמודדות באם ינצחו בהפרש גדול. עוד: ביום חמישי יבקר ראש הממשלה נתניהו ברוסיה למפגש עם פוטין. נתניהו נפגש עם פוטין בספטמבר האחרון, והנשיא ריבלין נסע אליו בחודש מרץ במקום ביקור רשמי באוסטרליה (שם הגיבו קשה ל'הברזתו' של ריבלין).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר