היעד הבא

ליצמן יילחם בהשמנת הישראלים עם סימון ממתקים וחטיפים

השתייה הממותקת והג'אנק פוד - היו רק ההתחלה • שר הבריאות ליצמן פועל לסמן את החטיפים והממתקים כך שנדע האם ועד כמה הם מזיקים לבריאות • המטרה: מלחמה בהשמנה (בריאות)

ליצמן וממתקים (צילומים: נתי שוחט ויונתן זינדל - פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן לא נח, לאחר שיצא נגד השתייה הממותקת ואכילת הג'אנק פוד ורשת מקדונלד'ס למזון מהיר, הוא מסמן את היעד הבא - סימון החטיפים. הסיבה למאבק החדש: ההשמנה הישראלית.

לפי נתוני משרד הבריאות, כל ישראלי שני - 44 אחוזים מהישראלים, סובלים מעודף משקל והשמנה. בכיתות א', 21 אחוזים מהילדים סובלים מהשמנה ובכיתה ז' מספרם עומד על 30 אחוזים. הערכה במשרד הבריאות הינה כי האשמים העיקריים בהשמנה הזו הינה החטיפים והממתקים.

לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", משרד הבריאות של ליצמן יילחם בצריכת החטיפים באמצעות סימון שיקבע עד כמה המוצר בריא או מזיק לבריאות בהתאם לרכיבים התזונתיים שלו. אם המוצר בריא, הוא יסומן בציון גבוה, אם הוא מזיק הוא יזכה לציון נמוך או לצבע שיזהיר מפני צריכת המוצר.

ההמלצות הבריאות הן לצרוך עד 400 מ"ג של נתרן ל-100 גרם מוצר ועד 13 גרם שומן רווי ביום. ומה יש בחטיפים? לפי הנתונים ב"ידיעות", בחטיף בוטנים, למשל, יש 420 מ"ג נתרן ו-6 גרם שומן רווי. בחטיף תפוח אדמה יש 640 מ"ג נתקן ו-16 גרם שומן רווי. בבייגלה יש 1250 מ"ג נתרן ו-1.6 גרם שומן רווי, בביסלי גריל יש 650 מ"ג נתקן ו-6.8 שומן רווי ובעוגיות שוקולד צ'יפס יש 210 מ"ג נתרן ו-14 גרם שומן רווי.

"אנחנו רוצים שהסימון החדש יופיע בצורה גדולה בחלק הקדמי של המוצר, כך שהוא יהיה בולט לצרכן שעושה את הקניות בסופרמרקט, כיום הסימון לא מופיע בצורה קלה וידידותית למשתמש, ולכן אנחנו מקווים שאחרי שהתוכנית תיושם יהיה יותר קל לצרכן להבין איזה מוצר הוא מכניס הביתה", מסביר פרופ' איתמר גרוטו, ראש מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

ליצמן נגד ג'אנק-פוד (צילום: חן דמארי, מתוך ynet)

ועדת הרגולציה של המשרד תחליט כבר בשבועו הקרובים באיזו שיטה לסמן את המוצרים, כאשר לפי ההערכות החטיפים המלוחים, הממתקים ואולי אף דגני הבוקר יקבלו ציון נמוך, בהסתמך על כמות הנטרן וכמות השומן הרווי שבהם. אם המוצר יכיל למשל סיבים תזונתיים הרי שזה יוסיף לו נקודות בציון הסופי.

ב"ידיעות אחרונות" דווח עוד כי במשרד מתכוונים לפעול לפי אותם קריטריונים גם לגבי מוצרים אחרים כך שזה יכלול בסופו של דבר את כל המוצרים בשוק.

שר הבריאות ליצמן אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "המאבק בג'אנק פוד הוא מאבק על הבריאות שלנו ובפרט על הבריאות של הדור הבא. מול נתוני התחלואה כתוצאה מסוכר ומהשמנה יש לנקוט צעדים מהותיים כדי להביא לשינוי בתודעה ובהרגלי הצריכה והתזונה של אזרחי ישראל. מחובתנו לקחת אחריות ולגייס את כל הכוחות לטובת הנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר