הפתרון של 'דגל התורה' למצוקת הדיור החרדית

הנהלת 'דגל התורה' התכנסה אמש לדיון בעקבות הוועידה השלישית של המפלגה, גינתה את התבטאויות השופטים נגד חוק הגיוס ולומדי התורה והציגה את הפתרון למצוקת הדיור החרדית (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת הנהלת 'דגל התורה', אמש (באדיבות המצלם)

שבוע לאחר הוועידה השלישית התכנסו אמש (ראשון) ראשי תנועת "דגל התורה" לישיבת ההנהלה הארצית בבית התנועה בבני ברק, לסיכום הוועידה ולקבלת החלטות בעניינים העומדים על סדר היום הציבורי.

את הישיבה פתח ח"כ משה גפני והזכיר את הוועידה הראשונה ובייחוד את דבריו הנוקבים של מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצוק"ל, וכן את הוועידה השנייה שהתקיימה לפני עשור בזכרון יעקב, והוועידה הנוכחית, בה הורגשה התחושה של האחדות הפנימית, בשונה מהוועידות הקודמות בהן היו מתיחויות שבוועידה זו לא היו כלל.

בהמשך דבריו התמקד בעמידה על המשמר של נציגי "דגל התורה" לשמירת עולם התורה והישיבות, והתייחס לדיון שנערך בבג"ץ במענה לעתירת "יש עתיד", נגד התיקון לחוק הגיוס שהובילה "יהדות התורה" לאורם של גדולי ישראל ותקף את התבטאויות השופטים נגד החוק.

הגר"נ זוכובסקי הזכיר את דברי ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן שכפי שעורר בוועידה, על מצוקת הדיור החריפה המעיקה על כל אברך ואברך ועלולה לגרום קשיים רבים בהמשך עלייתו הרוחנית. "למרות שנושא העמידה על המשמר מפני גיוס לצבא זהו העניין הגדול ביותר של נציגי הציבור של 'דגל התורה', הרי שבמקביל לזה יש את המחויבות של הנציגים לפעול גם ברמת הקיום של הציבור וזהו הדיור", אמר וקרא לפעול ולקדם את הנושא.

ישיבת ההנהלה בבית 'דגל התורה'

חבר ועדת הרבנים של "דגל התורה", הגאון רבי יוסף אפרתי, ציין את הדיון שנערך בביהמ"ש העליון, תוך חשש חמור שמא בג"ץ לא יאשר את המתווה שאושר בממשלה ושוב אנו עלולים לעמוד בפני הבעיה הקשה והחמורה של היהדות החרדית. "מה שנעשה על דעת רבותינו זה היה הדבר הנכון, אולם כעת צריך להיות מוכנים מתוך אחריות ולהילחם על הדבר הכי חשוב", אמר. לאחריו נשא דברים ח"כ אורי מקלב.

מזכ"ל "דגל התורה" יעקב אשר, אשר ארגן את הוועידה, אמר כי "חשוב להמשיך את נושא הוועדות עליהן דובר בוועידה, ומיד לאחר חג הפסח נקים את הוועדות אשר יקבלו תמיכה מהח"כים בכל הנושאים. כך בנושאי דיור, תחבורה, תעסוקת נשים ועוד, נקיים פגישה עם מנכ"לי המשרדים השונים, כדי שלוועדות הללו יהיה משנה תוקף".

"בנושא הדיור", אמר אשר. "צריך להקים ועדה ארצית, יחד עם הפעילות בכנסת, כאשר הפתרון שנדרוש הוא שהציבור החרדי יוכל להתגורר בכל עיר ועיר על ידי מכרזים ייעודיים בכל הרשויות, לחייב זאת ואף להתנות תקציבים. הנושא מונח על שולחנו של היועמ"ש, צריך לפעול בכיוון הזה. נתחיל מנציגים מקומיים ונרחיב באנשי מקצוע".

מנחם שפירא, סגן ראש עיריית בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפאלית, הציג בישיבה את פילוח המיפויים הארציים: "יש לנו נתונים מהמאגר של 'יהדות התורה' הכוללים את מוסדות הציבור בכל עיר ועיר, כולל פילוח של מוסדות קירוב בערים מסוימות, או קהילות אחרות שלומדות במוסדות המזוהים עם התנועה. הקמנו צוות מיוחד לנושא בראשות נציג מכל אזור ועיר, הנתונים יוגשו לאחר פסח בישיבת הנהלה ולאחר מכן יועברו לכל צירי הוועידה".

הנהלת 'דגל התורה'

הדיון נחתם בדברי סיכום וקבלת החלטות, שהוקראו ע"י יו''ר התנועה ח"כ משה גפני.

החלטות הנהלת "דגל התורה":

א. בנושא הדיון בביהמ"ש העליון מהיום והתבטאויות השופטים: הנהלת "דגל התורה" מבהירה כי כשם שעסקה בנושא החשוב של המשך לימוד התורה של בחורי הישיבות ללא הפרעה, היא תמשיך בפעילות זו בכדי שכל מי שרוצה ללמוד יוכל להמשיך ולא תהיה כל פגיעה בשום לומד תורה באשר הוא. ההנהלה מוקיעה את התבטאויות השופטים. ההנהלה מבקשת שהתגובות בעניין תהיינה אחראיות ולא כאלו שעלולות לגרום לנזק.

ב. ההנהלה מחליטה להקים את הוועדות שהוחלט עליהן, בנושאי דיור, תחבורה, תעסוקת נשים וכו'. הוועדה שתוקם מיידית היא ועדת הדיור, שתעסוק בשלושה נושאים חשובים: א. שילוב בתוך הערים שיש בהם מחיר למשתכן שיוקצו בשכונות או בקצה השכונות שיצאו מכרזים. ב. מקומות מיועדים לחרדים שצריך להוריד חסמים מידיים, כמו באחיסמך, בית שמש, אופקים ונצרת עלית. ג. הוועדה תעסוק גם בנושא דירות יד שנייה ושתהיה כתובת בכל מקום לרכוש, וכל המעטפת שמלווה, כגון תחבורה ותעסוקת נשים.

צפו: קבלת הפנים למרן הרב שטיינמן בוועידה

ג. בנושא המפקד תתקיים ישיבת הנהלה מיוחדת לאחר חג הפסח שתעסוק בניתוח הנתונים והפילוחים השונים. לאחר מכן חברי הוועידה יקבלו את כל סיכומי הדיונים, הפרוטוקולים וההחלטות.

ד. ההנהלה מודה למזכ"ל הרב יעקב אשר, שהוביל את כל הוועידה בהצלחה מרובה וסייעתא דשמיא עצומה וכן לשאר חברי הוועדה המכינה הרב יצחק רייך, הרב מנחם שפירא והרב משה שיפמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר