הותר לפרסום

מנהרת טרור של החמאס אותרה בתוך שטח ישראל

מנהרת טרור ארוכה שחדרה מרצועת עזה אל תוך שטח ישראל נחשפה בימים האחרונים, כך הותר לפרסום. פתח המנהרה אותר בשטח המועצה האזורית אשכול, עשרות מטרים מגדר הגבול (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: David Buimovitch - פלאש90)

מנהרת טרור בישראל! לפני כשבועיים, כשנתיים לאחר סיום מבצע "צוק איתן", התגלתה מנהרת טרור של ארגון החמאס שחדרה מרצועת עזה אל תוך שטח ישראל, כך הותר הבוקר (שני) לפרסום.

פתח המנהרה אותר בשטח המועצה האזורית אשכול, כמה עשרות מטרים מגדר הגבול מאזור מרכז הרצועה, על ידי כוחות צה"ל ובעזרת אמצעים טכנולוגיים.

מאז שאותרה המנהרה, פעלו כוחות הנדסה ולוחמים מיחידות מיוחדות של צה"ל כדי להשמידה. הפעילות נערכה משני צדי הגבול. ברצועת עזה דיווחו על הפעילות אך חמאס נמנע מלפעול נגד כוחות צה"ל.

צפו: חשיפת המנהרה בשטח ישראל (צילום: דובר צה"ל)

יצוין כי מדובר במנהרה שהושמדה על ידי צה"ל במבצע "צוק איתן", אך החמאס הצליח לשקם אותה בזמן שחלף מאז.

במערכת הביטחון מעריכים כי המנהרה יועדה לשמש לפיגוע אסטרטגי שיכלול החדרה של עשרות לוחמי היחידה המובחרת של חמאס - "נוכבא" אל אחד היישובים.

גורם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס טוען הבוקר בתגובה כי מדובר ב"מנהרה ישנה". לטענתו, נעשה במנהרה הזו שימוש במהלך מבצע צוק איתן.

בשטח העבודות ביקרו הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ואלוף פיקוד דרום אייל זמיר. התושבים הורגעו כי המנהרה בשליטת צה"ל וכי אין סכנה ממשית ולכן החיים נמשכו כסדרם.

יצוין כי במנהרה לא נמצאו אמצעי לחימה ולמרות ההבנה של החמאס בזמן אמת כי המנהרה נחשפה הוא לא השתמש בה לתקיפה נגד הכוחות.

מפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר על חשיפת המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר כי "לפני מספר ימים איתרו כוחות צה"ל, במאמץ מבצעי ומודיעיני, מנהרת טרור התקפית אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה. המנהרה נוטרלה באופן מבוקר. כוחות של צה"ל מאבטחים במעטפת הגנה מורחבת את יישובי עוטף רצועת עזה להבטחת שלום התושבים".

עוד נמסר כי "איתור מנהרת הטרור הוא פרי מאמצי הגנה וסיכול נרחבים, ממושכים ואיכותיים של כוחות צה"ל, בשיתוף שירות הביטחון הכללי המתקיימים מאז סיום מערכת "צוק איתן". מדובר במנהרת טרור שנחפרה על ידי ארגון הטרור חמא"ס במטרה לבצע פיגועים בשטח ישראל נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון ולפגיעה בריבונות ישראל.

"צה"ל ימשיך ויפעל לאיתור מנהרות טרור, באמצעים שונים העומדים לרשותו לסיכול פיגועים נגד אזרחי ישראל".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, אומר כי "חשיפת המנהרה בימים האחרונים היא תוצאה של עבודה ממושכת, נחישות ומיומנות של כוחותינו. צה"ל ימשיך וינקוט בכלל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול כל ניסיון לפגיעה בתושבי מדינת ישראל או בחיילי צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר