"הישג מבצעי"

חשיפת מנהרת הטרור בישראל • התגובות

שר הביטחון בוגי יעלון אומר בעקבות חשיפת מנהרת הטרור כי "אין פנינו לעימות, אך אם חמאס ינסה לאתגר את מדינת ישראל, הוא יוכה מכה קשה מאוד". השר נפתלי בנט: "אשר יגורנו בא" (חדשות)

(צילום: חטיבת דובר צה"ל)

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי לפני כשבועיים נחשפה מנהרת הטרור, שחדרה מרצועת עזה אל תוך שטח ישראל, באזור שטח המועצה האזורית אשכול, ומאז פעלו כוחות צה"ל, מדני צידי הגבול, להשמדתה.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אומר הבוקר כי "חשיפת מנהרת חמאס בידי כוחות צה"ל ומערכת הביטחון סמוך לגבול רצועת עזה, היא הישג מבצעי חשוב, ותוצאה של מאמץ נרחב מאוד של מדינת ישראל בנושא בשנים האחרונות.

"אין לנו אשליות בנוגע לכוונות של חמאס. עוד לפני מבצע 'צוק איתן', במהלכו וכמובן אחריו, אנו מקדישים מאמצים רבים - טכנולוגיים, מודיעיניים ומבצעיים - לגילוי מנהרות מרצועת עזה. לאורך השנים הללו גילינו מנהרות רבות, ואנו מוסיפים ומרכזים מאמצים כבירים לשם כך. במשימת גילוי המנהרות, שרובה סמוי מן העין, מעורבים מיטב הכוחות של מדינת ישראל, הן בצה"ל, הן בשירות הביטחון הכללי והן בתעשיות הביטחוניות.

"החיפוש אחר מנהרות נמצא בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון וצה"ל, ואיננו חוסכים באמצעים לשם כך. ההתמודדות עם תופעת המנהרות מורכבת מאוד, ומדינת ישראל היא מובילה עולמית בתחום. המאבק הזה דורש מאיתנו נחישות, יצירתיות וגם אחריות ושיקול דעת מצד העוסקים במלאכה.

"בחודשים האחרונים חווה חמאס תופעות של קריסת מנהרות, חופרים שנהרגים במהלך עבודתם ועתה גם חשיפה. למרות זאת, איננו משלים עצמנו שחמאס יסיק מסקנות, יחדל מהעיסוק בכך ויתפנה לסייע לשיפור מרקם החיים ברצועת עזה, לרווחת התושבים שם. לכן נמשיך במאמצים השונים לגילוי מנהרות. אין פנינו לעימות, אך אם חמאס ינסה לאתגר את מדינת ישראל ולשבש את חייהם של תושבי יישובי עוטף עזה, הוא יוכה מכה קשה מאוד. לא נסבול ניסיונות שכאלו.

"אני קורא לתושבי עוטף עזה להמשיך בשגרת חייהם, ולאזרחי ישראל לבקר בדרום הארץ במהלך החג המתקרב".

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט אומר כי "אשר יגורנו בא. בשנתיים מאז צוק איתן, חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש, כפי שהתרענו בעקביות. חמאס הגדיר פרויקט לאומי לחפירה מחדש של מנהרות טרור החודרות לעומק שטח ישראל. זהו יעד לאומי עליון עבורו, והגיע הזמן שנפנים זאת. חובתה של מדינת ישראל היא לתת ביטחון לתושבי הדרום, ולמנוע זאת בכל מחיר, ולא להסתמך על כך שחמאס כביכול מורתע.

"מטרת חמאס היא להפתיע אותנו באירוע רב זירתי של חדירה, הרג וחטיפה, מעין תרחיש "יום כיפור" של טרור. אנו נגן על תושבי עוטף עזה. חפירה לתוך שטחנו מהווה גם הפרת ריבונות המצדיקה כל פעולה נדרשת".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "בעבר היו בישראל ממשלות שראשיהם שתקו והאויב חטף. בשנים האחרונות יש בישראל ממשלות שרק מדברות והאויב מחטיף.

"אחרי צוק איתן הבטיח לנו הפטפטנים שתהיה הרתעה ושקט לשנים ארוכות, אבל מסתבר שהנייה לא פוחד מבנט ומוחמד דף לא עושה חשבון לנתניהו. הגיע הזמן להקים ממשלה בישראל שראשיה ישתקו ויתנו לאויב בראש".

ראשי הרשויות בעוטף עזה מסרו בתגובה כי "עצם הגילוי מציב אותנו בפני מציאות מורכבת. מצד אחד, איתור המנהרה מבהיר שיש סיבה טובה לתחושת הדריכות המוגברת. מצד שני, אנחנו מברכים את מערכת הביטחון על השיפור ביכולות לאיתור מנהרות ולחיזוק ההגנה על תושבי הישובים צמודי הגדר.

"מבחינתנו, הגילוי החשוב, מהווה רק את ראשיתה של המשימה. אנחנו תובעים לסיים את הקמת המכשול, לכל אורך הגבול, על כל מרכיביו, במהירות הרבה ביותר. אנו ממשיכים לשמור על שיגרת החיים וסומכים על מערכת הביטחון".

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, אומר בתגובה כי "המנהרה שהתגלתה היא פגיעה קשה בריבונות הישראלית והוכחה נוספת לכך שמדיניות ההכלה שמובילים נתניהו ויעלון מאפשרת לחמאס להמשיך להתעצם, לפעול בשטח ומסכנת את חייהם של תושבי הדרום ואת ביטחונה שבסל מדינת ישראל. כנראה שזו גם לא המנהרה היחידה שחצתה כבר את גבול ישראל. אם לא תשתנה המדיניות החמאס ימשיך לחפור, להתחמש, להתעצם ולערער את יסודות הביטחון הישראלי".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת 'יש עתיד' מסר כי "חשיפת המנהרה מוכיחה שוב, שעל ישראל להשלים בהקדם את המכשול בפני מנהרות התקיפה של חמאס. בניגוד לאמירות של ראש הממשלה על כך שכסף לא יהיה גורם מעכב, עוד אין סיכום תקציבי בין האוצר למשרד הביטחון בעניין זה. צריך להגיע אליו מיידית ולזרז את העבודות ליצירת המכשול, ובמקביל להכין את צהל לעימות כך שאם יהיה, הוא יהיה מהיר והחלטי ויביא לתוצאות טובות בהרבה ממבצע צוק איתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר