תופסים יוזמה:

סטודנטים חרדים ילמדו חיילים חרדים

פרויקט חדש שיוצא לדרך בימים אלה יאפשר לחיילים חרדים, בוגרי מסגרות תורניות, לשפר את ידיעותיהם במקצועות אנגלית ומתמטיקה בסיועם של סטודנטים חרדים. הפרויקט הוא פרי יוזמה של עמותת 'נצח יהודה' (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

פרויקט חדש שיוצא לדרך בימים אלה יאפשר לחיילים חרדים, בוגרי מסגרות תורניות, לשפר את ידיעותיהם במקצועות אנגלית ומתמטיקה בסיועם של סטודנטים חרדים. הפרויקט הוא פרי יוזמה של עמותת 'נצח יהודה'.

הפרויקט החל לפעול בשבועות האחרונים במכללת "אורט סינגלובסקי" בתל אביב. משתתפים בו 18 זוגות של חיילים חרדים וסטודנטים חרדים בשנה השנייה והשלישית ללימודיהם. התכנית מיועדת לחיילים חרדים שעושים הכשרה מקצועית בתחומים כמו תעשייה וניהול ומדעי המחשב במסגרת שירותם הצבאי.

עם סיום ההכשרה משרתים החיילים בתחומים אותם הם למדו. כהכנה ללימודים נדרשים החיילים לעבור מכינה קדם אקדמית.

הרעיון לייסוד התכנית עלה בעקבות קשיים אותם חווים החיילים בעת המפגש הראשון שלהם עם האקדמיה. הסטודנטים שמסייעים לחיילים יזכו למלגה מיוחדת, במימון הג'וינט, כאשר המטרה היא להכפיל את מספר הזוגות של הסטודנטים והחיילים בתוך זמן קצר.

"בתקופת המכינה החיילים נפגשים בפעם הראשונה עם עולם האקדמיה וצריכים לגשר על פערים רבים" מסביר אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה'.

"זוהי משימה שהיא לרוב קשה מאד עבורם. מסיבה זו החלטנו להקים את התכנית ולהעניק לחיילים הללו את התמיכה לה הם זקוקים על מנת לצלוח את הלימודים במכינה ממי שהתגברו על הפערים האלה בעצמם בעבר, ומנגד לתת לסטודנטים החרדים את ההזדמנות לסייע לאחיהם המשרתים".

מ', חייל חרדי הנוטל חלק בתכנית מספר כי "אנחנו נמצאים במצב שקשה לנו כי אנחנו מגיעים מרקע ישיבתי. אני עצמי נשוי ויודע שאין הרבה אלטרנטיבות כדי להתקדם בחיים ולפרנס את המשפחה שלי ברווח ובכבוד. האפשרות היחידה היא ללמוד מקצוע".

מ' מספר על הקשיים שבמפגש הראשון עם האקדמיה, "בגלל שאני מגיע מישיבה אני מתקשה באנגלית ובמתמטיקה, עמותת 'נצח יהודה' חיברו אותי עם סטודנט שעוזר לי. הוא עוזר לי להתקדם ובזמן הזה אנחנו יוצרים קשר קרוב וחיובי. העזרה שהוא נותן לי זה הכוח שלי להמשיך הלאה, הוא עוזר לי להתקדם הלאה ולהגשים את עצמי."

יונתן ציון קארי הוא סטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. יונתן מלווה את מ' בלימודיו.

"אני מגיע מרקע חרדי וקיבלתי הרבה תמיכה מהמשפחה בתמיכה בדרכי באקדמיה", מספר יונתן על עצמו ומוסיף כי "רציתי להיות מעורב בדרך כלשהי בלהעניק עזרה לחרדים כמוני בתחילת דרכם האקדמית, אני מבין שהחיילים שלוקחים חלק בתכנית מגיעים מדרך פחות קלה משלי. נראה שהם רוצים ללמוד ולהתקדם אבל חסרה להם התמיכה והידע באנגלית ומתמטיקה. העזרה שלנו זה מה שעוזר להם למעשה להתגבר על הקשיים האלה".

לצד הסיוע הלימודי עם הסטודנטים החרדים, בעמותת 'נצח יהודה' דואגים גם לפן הרוחני של השירות של החיילים המשתתפים בהכשרות המקצועיות.

"החיילים של 'נצח יהודה' אשר לוקחים חלק בתכנית מקבלים מהעמותה גיבוי מלא גם במישור הרוחני, כולל שיעורי תורה, אוכל למהדרין, רבנים שמלווים אותם בכל התהליך, ליווי מקצועי בכל הנוגע לחינוך ולתורה ועוד", מספר מנהל התכנית מטעם העמותה.

"אחת המטרות שלנו בתכנית היא להראות שאפשר להיות חרדי, לפרנס את המשפחה בכבוד, לשרת בצבא וללמוד באקדמיה מבלי לוותר על אף חלק מכל זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר